Perakende gıda ürünlerinde etiketin önemi, tüketiciler üzerindeki etkileri ve Erzurum ölçeğinde bir alan araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Erzurum ilindeki tüketicilerin, gıda ürünleri üzerinde yer alan etiket ve etiket bilgileri hakkındaki düşüncelerinin, etiket üzerindeki bilgilerden beklentilerinin, etiketle ilgili bir problemle karşılaşıldığı zaman çözme yöntemlerinin ve etiket formatı (şekil, boyut, yazı karakteri) ile ilgili isteklerinin belirlenmesi ve bu konudaki elde edilen bilgiler çerçevesinde problemlere çözüm önerileri getirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın teorik bölümü için ikincil kaynak verilerden yararlanılmıştır. Uygulamalı bölümün verileri ise, birincil kaynaklardan anket yöntemiyle elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak anketörler kullanılmış ve araştırmaya konu olan Erzurum ili merkez ilçedeki tüketicilerden 400 kişi ile yüzyüze mülakat yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin frekans dağılımları hesaplanmış ve ki-kare testi yapılarak elde edilen sonuçlar yorumlanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin yorumları sonucunda; Erzurum ilindeki tüketicilerin gıda ürünleri üzerinde yer alan etiketle ilgili bazı problemlerle karşılaştıkları, bu problemlerini çözecek usul ve yöntemleri bilmedikleri, etiket bilgilerinin sağlıklı beslenme için yeterli olmadığını ve etiket formatlarının ihtiyaçlarına göre düzenlenmesini talep ettikleri belirlenmiş ve çeşitli çözüm önerileri getirilmiştir. In this research, the purpose is to determine thoughts of the consumers in Erzurum city about the label and the knowledge on the label on the food products, and to detect the expectations from the knowledge on the label, and the methods of problem solving when faced with a problem and to find out wishes dealing with label format, and to offer solving suggestions for the problems in context of knowledge gained. Secondary source data were used for the theoritical section of the study. The data for application section were obtained from the first hand sources by means of survey method. Interviewers were used as the mean of data collection. Of the consumers from the city centre of Erzurum, face to face the interview realized with 400 consumers. Frequency distributions of the data obtained from the research was calculated, and results obtained were interpreted by using chi-square test. In the results of the interpretations of the data obtained from the research, it was detected that the consumers in Erzurum encountered with some problems about the label on the food products, and, they did not know the rules and methods which would be able to solve these problems, and knowledge on the label was not enough for healthy nutrition, and they demanded that the format of the labels should be arranged to their requirement, and various solving suggestions were offered.
Collections