İlköğretim okulları 3. sınıf hayat bilgisi ders içeriğinin öğretmen görüşlerine göre, bazı değişkenler açısından yeterlilik düzeyi (standart belirleme - Erzurum ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı; İlköğretim okullarında uygulanan üçüncü sınıf Hayat Bilgisi dersi programının içerik bakımından, öğretmen görüşlerine göre analiz edilerek, hayat bilgisi dersine yönelik standartları oluşturmaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için, öncelikle yapılan literatür taraması sonucu oluşturulan hayat bilgisi dersi içerik standartları anketi, öğretmen görüşlerine dayalı olarak geliştirilmiş ve standartlar faktör yüklerine göre gruplanmıştır. Geliştirilen içerik standartları anketi ile öğretmen görüşlerine dayalı olarak, hayat bilgisi dersi içerik standartlarının; amaçlarla tutarlılık düzeyi, öğrenci seviyesine uygunluk düzeyi, öğrencinin ilgi ve ihtiyaçlarını karşılama düzeyi, strateji, yöntem ve tekniklerle kazandırılabilme düzeyi, okul çevre imkanlarıyla kazandırılabilme düzeyi, kültürel değerlere uygunluk düzeyi ve içerikte(ders kitabında) yer alma düzeyi araştırılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, çalışma evrenini oluşturan Erzurum ili sınırları içinde yer alan 70 ilköğretim okulundan tesadüfi örnekleme ile seçilen 36 ilköğretim okulunda görev yapan 533 öğretmen oluşturmuştur. Geri dönüşü sağlanan 374 tane içerik standartları anketinden elde edilen veriler, bilgisayarda SPSS istatistik programı yardımıyla frekans, yüzde, Khikare teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Anlamlılık testlerinde oc:0.05 düzeyi esas alınmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesi sonucunda öğretmenlerce, geliştirilen içerik standartları; amaçlarla tutarlılık düzeyi bakımından %86.5, öğrenci seviyesine uygunluk düzeyi bakımından %89.6, öğrencinin ilgi ve ihtiyaçlarını karşılama düzeyi bakımından %87.5, strateji-yöntem ve tekniklerle kazandırılabilme düzeyi bakımından %87.5 oranında desteklenmiş ancak bu standartların içerikte(ders kitabında) yer alma düzeyi 14.6 oranında desteklenmiştir. Öğretmenlerce, standartların içerikte(ders kitabında) %85.4 oranında yer almadığına karar verilmiştir. The aim of this study is to establish the contextual standards of the social studies lesson in the third year primary school by analyzing the views of teachers. Thus, with the help of literature review, the questionnaire for the contextual standars of social studies lesson was developed depending on the views of teachers and standards were grouped according to the importance of factors. Whit this questionnaire some features of the contextual standars of the social studies lesson were analyzed. For example their level of consistency with goals, appropriatenes to the level of pupils, level of meeting the interests and needs of pupils, level of being given to pupils with strategies, methods and techniques, and with school and environment facilities, appropriateres to cultural values, and the existence in context (textbook) were examined. In the study a survey method was used. Subjects were 533 teachers in 36 primary schools selected out of 70 with a random sampling technique in Erzurum city. The data from 374 received questionnaires were analyzed by using frequency, persentage, and q square techniques with SPSS at the a:0,05 significance level. As aresult of the statistical analyses, the developed standards were supported by teachers according to their level of consistency 86.5%, to appropriatenes to the level of pupils 89.6%. to level of meeting the interests and needs of pupils 87.5%, to level of being given to pupils with strategies, methods and techniques 87.5% but to their existence in context (in the textbook) 14.6%. 85.4% of the teachers decided that standards do not exist in the context.
Collections