İlköğretim okullarındaki teneffüslerde gerçekleştirilen etkinliklerin öğrencilerin sosyal ve bedensel gelişimleri açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, İlköğretim okullarında teneffüslerde gerçekleştirilen etkinliklerin öğrencilerin sosyal ve bedensel gelişimleri açısından değerlendirilmesidir. Tarama modelinde yapılan bu araştırmada öncelikle ilgili literatür irdelenmiş ve kuramsal temel oluşturulmuştur. Daha sonra, literatürden yararlanılarak idareci ve öğretmenler ile öğrenciler için anket formu geliştirilmiştir. Araştırma altı ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bolümde, giriş ve araştırmanın problemi; ikinci bölümde, araştırmanın kuramsal çerçevesi; üçüncü bölümde de, konuyla ilgili araştırmaların özetleri yer almaktadır. Dördüncü bölümde, araştırmanın yöntemi, evren, örneklem, veri toplama teknikleri ve verilerin analizi bulunmaktadır. Verilerin analizinde, SPSS (Sosyal Bilimler İçin İstatistik Programı) paket programından yararlanılmış ve frekans (f), yüzde (%) ve ki-kare (X2) istatistiksel teknikleri kullanılmıştır. Beşinci bölümde, araştırma sonunda ulaşılan bulgular, tablolar halinde verilmiş ve yorumlan yapılmıştır. Son bölümde ise, araştırmadan elde edilen sonuçlar ortaya konulmuş, ayrıca bu bölümde, sonuçlara ve araştırmacılara yönelik önerilere yer verilmiştir. The aim of this study is to evaluate breaktime activities in primary schools in view of social and physical development of students. In order to establish theorethical basis, related literature was studied. Later, a questionaire was developed for directors, teachers and students. The study is composed of six chapters. Chapters One includes the problem of the study; chapter Two is of the theorethical framework; chapter Three contains the summary of the works related to the subject matter of the study. The fourth chapter contains the method, area, samples, techniques of collecting data and the analysis of the data. In the analysis of the data SPSS (Social Sciences Statistics Programme) was utilized and frequences (f), percentage (%) and chi-square (X2) statistical techiques were used. In the fifth chapter the findings obtained in the study were tabulated and commented. In the last chapter, the results of the study are evaluated; besides, suggestions were given for those researchers concerning the results of the study.
Collections