The strategies and tactics the EFL students use in listening skills
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, İngiliz Dili Eğitimi bölümündeki Öğrencilerin Dinleme becerisi dersinde kullandıkları strateji ve taktikleri belirlemek onlara gerekli strateji ve taktiklerin öğretimini sağlanmaya katkıda bulunmak ve de dinleme sorunlarını çözebilmektir. Araştırmada, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği Bölümünden yüz dört öğrenci, deneme grubu olarak kullanılmıştır. Adaylardan, anket, bireysel görüşme, ve günlükler alınmış ve dinleme becerilerini ölçmek amacıyla ön test ve son testler uygulanmıştır. Araştırmada üç hipotez test edilmiş, şu sonuçlar bulunmuştur: Öğrenciler strateji kullanımında oldukça başarılıdırlar ve strateji ve taktikler öğrencilerin dinleme becerisine daha bilinçli yaklaşımını sağlamaktadır. Ayrıca bu kavramların eğitim yoluyla öğretilebileceği gibi kişinin kendisinde de var olduğu ortaya çıkmıştır. This study aimed to find the strategies and tactics in listening of Turkish students as English Language Learners. One hundred and four students at English Language Department of Kazım Karabekir Education Faculty at Atatürk University were assigned as the experimental group. Student questionnaire, self reports, pretests and posttests to test listening skills and diaries of the learners were evaluated. In the research, three hypotheses were tested and the following results were found: The general cognitive and metacognitive strategies such as Inferencing, translation, were seen to be used by the learners. Pretest and posttest of the learners have shown that the concept of strategy can be taught. Another finding is that strategies and tactics are naturally human; the instruction can help to start them.
Collections