Teaching english to children through TPR storytelling
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
V ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ HİKÂYE ANLATIMI YOLUYLA ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ Öznur ÖZER Danışman : Yrd.Doç.Dr. M. Yavuz KONCA 2004- Sayfa: 69 Jüri : Prof.Dr. Kemalettin YİĞİTER Yrd.Doc.Dr. M.Yavuz KONCA Yrd.Doç.Dr.Muzaffer BARIN Bu çalışma, çocuklara İngilizce öğretiminde hikâye anlatımı yönteminin kullanımını göstermek için tasarlanmıştır. Tasarıyı oluşturan sebep, çocuklara yabancı dil öğretiminde daha iyi teknikler bulma arayışıdır. Bu çalışma, ilköğretim sınıfında hikâye anlatımı yoluyla İngilizce öğretiminin etkililiğini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada, çocukların dil edinimi, çocuklara yabancı dil öğretiminin amaçlan, Toplu Fiziksel Tepki Metodu ve hikâye anlatımı ile ilgili genel bilgiler verilmiştir. Ayrıca, dil öğretmenleri için bazı öneriler getirilmiş ve örnek bir ders plânı da eklenmiştir. Veriler, Saltuk Bey İlköğretim Okulu'nda yapılan çalışma sonucunda elde edilmiştir. Altı hafta boyunca, İngilizce dersleri, önceden belirlenmiş olan bir ilköğretim okulunun beşinci sınıfında hikâye anlatım tekniği kullanılarak işlenmiş ve çalışma sonucunda bu tekniğin çocuklara İngilizce öğretiminde oldukça yararlı ve motive edici olduğu sonucuna varılmıştır. IV ABSTRACT MASTER THESIS TEACHING ENGLISH TO CHILDREN THROUGH STORYTELLING Öznur ÖZER Supervisor : Asst.Prof.Dr. M. Yavuz KONCA 2004- Page: 69 Jury : Prof. Dr. Kemalettin YİGİTER Asst.Prof. Dr. M.Yavuz KONCA Asst.Prof.Dr. Muzaffer BARIN This study was designed to demonstrate the use of storytelling in teaching English to children. The underlying reason was to search for a better way to teach English to children. This research aimed to find the efficiency of using storytelling in teaching English in primary class. The study provides general information on children's acquisition of languages, aims of teaching foreign languages to children. Total Physcical Response Method (TPR), and TPR Storytelling. Moreover, a sample lesson plan for storytelling methodology and the implications that this kind of metholodogy suggests for teachers of English for young learners have beeen added. The data were obtained from the experimental study conducted in Saltuk Bey Elementary School. Throughout six weeks of implementation, storytelling technique was used in a fifth-grade class during the English course. At the end of the study, the data gathered revealed that using TPRS in primary class is quite beneficial and motivating for students.
Collections