Türk Dünyası masallarında çocuk eğitimiyle ilgili unsurlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Türk Dünyası Masallarında Çocuk Eğitimiyle İlgili Unsurlar` adlı çalışmada değişik Türk devlet ve topluluklarına ait toplam 86 masal incelenmiştir. Çalışma iki ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, Masalın tanımı, kahramanları, bölümleri, çocuk eğitimindeki yeri ele alınmıştır. İkinci bölümde ise, Türk Dünyası masallarından seçme metinler alınmış, bu masalların çocuklara neler kazandıracağı dikkatlere sunulmuştur. Masallardan çıkarılan dersler atasözü, özdeyiş ve ayet mealleriyle desteklenerek konuya renklilik katılmıştır. Çalışma hem bir masal antolojisi özelliği, hem de yorumlanan masallarla Türk Dili ve Edebiyatı, Türkçe ve Sınıf öğretmenlerine kaynak eser olma özelliği taşımaktadır. In this work called ` The Issues About Children Education İn Turkish- World Tales`, 86 tales, which belongs to Turkish societies, have been analysed. This work contains two main parts. In first part, the definition of tale, hero or heroins, it's chapters and it's place in children education is briefly analysed. In second part, some texts from Turkish-world tales are quoted and the benefits of these are presented. The lessons which are inferred from these tales are supported by proverbs and epigrams which strenghts the effect of the subject. This work, is not only an anthology of tales but also is a source for literature teachers and primary school teachers.
Collections