Türkçe eğitiminde kullanılan öğrenme yöntemlerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
III ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ TÜRKÇE EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI Sinan KARADAŞ Danışman: Doç. Dr. Osman GÜNDÜZ 2005- SAYFA:121 Jüri: Doç. Dr. Osman GÜNDÜZ Yrd. Doç. Dr. Metin ERKAL Yrd. Doç. Dr. Başaran GENÇDOĞAN Yıllar boyunca pek çok araştırmacı ve eğitimci tarafından farklı öğrenme yaklaşımları geliştirilmiş ve öğrenmenin nasıl gerçekleştiği açıklanmaya çalışılmıştır. Bu öğrenme yaklaşımlarım hayata geçirebilmek için, bu yaklaşımları temel alan öğrenme ortamları geliştirilmiştir. Bu tez çalışmasında, Türkçe konularındaki öğrenmeleri açıklamaya daha uygun görülen dört öğrenme yaklaşımı, `Buluş Yoluyla Öğrenme`, `Kubaşık Öğrenme`, `Tam Öğrenme` ve `Alış Yoluyla Öğrenme` yaklaşımları tanıtılmış ve karşılaştırılmıştır. Daha sonra bu dört öğrenme yaklaşımının sınıflara nasıl taşınabileceğine örnek oluşturmak amacı ile, bu yaklaşımları temel alan ders plânlan sunulmuştur. IV ABSTRACT MASTER THESIS COMPARISON OF USING METHODS IN TURKISH EDUCATION Sinan KARADAŞ Supervisor: Assoc.Prof.Dr. Osman GÜNDÜZ 2005- PAGE: 121 Jury: Assoc.Prof.Dr. Dr. Osman GÜNDÜZ AssistProf. Dr. Metin ERKAL AssistProf. Dr. Başaran GENÇDO?AN Many researchs and educators have been developing different learning approaches and trying to describe how learning occurs. In order to apply these learning models in real-life, teaching environmebt and methods based on these learning approaches have been developed. İn this thesis, four learning approaches, which have been as suitable and applicable in Turkish education, Discovery Learning, Cooperative Learning, Mastery Learning and Expesitory Learning approaches are described and compared. Afterwards plans are presented as examples of how these learnig aproaches could be applied in classes.
Collections