Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin empatik becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
III ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ Muhammet Hanifi ERCOŞKUN DANIŞMAN: Yrd.Doç.Dr. Mücahit DİLEKMEN 2005-Sayfa: 72+8 JÜRİ: Yrd.Doç.Dr. Mücahit DİLEKMEN Yrd.Doç.Dr. Semra ŞEN Yrd.Doç.Dr. Şükrü ADA Bu araştırmada, sınıf öğretmenliği öğrencilerinin empatik becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2004-2005 öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda her sınıf seviyesinde 6 olmak üzere toplam 24 şubede öğrenim gören 1253 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, belirtilen anabilim dalında her sınıf seviyesinden seçkisiz (random) olarak belirlenen birer şube birinci öğretim ve birer şube ikinci öğretim olmak üzere toplam 8 şubede öğrenim gören 271 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada empatik becerilerin ölçülmesinde Dökmen (1988) tarafından geliştirilen Empatik Beceri Ölçeği-B Formu kullanılmıştır. Ayrıca araştırmaya katılanlar hakkında bilgi toplamak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu uygulanmıştır. İstatistiksel çözümlemeler, bağımsız gruplar için t (Independent Samples t Test) testi ve tek yönlü varyans (One-Way ANOVA) analizi ile değerlendirilmiştir. Bulgulara göre; sınıf öğretmenliği öğrencilerinin cinsiyet, sınıf seviyesi, öğretim şekli, ana-babalarının öğrenim durumu, sınıf öğretmenliği anabilim dalını tercih sırası, ana-babalarının tutumu, sınıf öğretmenliğini kabul derecesi, ailenin yıllık geliri, yaşadıkları yerleşim yeri, kardeş sayısı, ailenin kaçıncı çocuğu olmaları değişkenleri açısından empatik beceri puanları arasında istatistiksel olarak önemli bir fark olmadığı görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Sınıf Öğretmenliği Öğrencileri, Empatik Beceri IV ABSTRACT MASTER THESIS THE INVESTIGATION OF EMPATHIC SKILLS OF THE DEPARTMENT OF PRIMARY SCHOOL TEACHING STUDENTS AS REGARDS VARIOUS VARIATIONS Muhammet Hanifı ERCOŞKUN SUPERVISOR: Assist. Prof. Dr. Mücahit DİLEKMEN 2003-Pages: 72+8 JURY: Assist. Prof. Dr. Mücahit DİLEKMEN Assist. Prof. Dr. Semra ŞEN Assist. Prof. Dr. Şükrü ADA In this study, it is aimed to be investigated the empathic skills of the department of primary school teaching students as regards various variations. The context of the study consists of 1253 students receiving education in total 24 branches, each of class level of which are 6 branches, of Atatürk University Kazım Karabekir Education Faculty Department of Primary Education in The Section of Primary School Teaching in 2004-2005. Study sampling consists of 271 students receiving education in total 8 branches a class in the day teaching and a class branch in the night teaching-determined randomly from each class level in mentioned department. Empathic Skill Scale-B Form prepared by Dökmen (1988) was used in the measurement of empathic skills. In addition, personal information form prepared by the researcher was applied with the aim of collecting information about those who participate in the research. Statistical resolutions were assested by means of T-test and One-way variance analysis ANOVA for independent groups. According to the findings, it was found out that there was no statistically significant distinction between empathic skill scores of the students of the department of primary school teaching, and as regards the variables of their sex, class level, the statue of their teaching, the preference row of the department of primary education, education levels of their parents, attitude of their parents, acceptance of being a primary school teacher, annually revenue of family, the place they live, the number of children and in which row of the children. Key Words: Primary School Teaching Students, Empathic Skill
Collections