David Cronenberg`in filmlerinde modernlik eleştirisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
II ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ DAVİD CRONENBERG'İN FİLMLERİNDE MODERNLİK ELEŞTİRİSİ Sait Sinan ATILGAN Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. Naci İSPİR 2005- SAYFA: 109 Jüri: Yrd. Doç. Dr. Naci İSPİR Prof. Dr. Abdulkuddüs BİNGÖL Yrd. Doç. Dr. Hüseyin KÖSE Bu çalışmanın amacı, Aydınlanma ve Sanayi devrimi ile gelişmesini hızlandıran, fakat sonuçlan hiç de beklenildiği gibi gerçekleşmeyen modernlik anlayışına, David Cronenberg'in sinema aracılığıyla yönelttiği eleştirel bakışı değerlendirmektir. Çalışmamızda Cronenberg'in, Scanners (1981), Videodrome (1982), Naked Lunch (1991), Crash (1996), Spider (2002) ve eXistenZ (1999) filmlerinden hareketle, onun modernliğe yönelttiği eleştirileri ele aldık. Çalışmamız üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, modernliğin ne olduğuna, çıkış sebeplerine ve bugüne kadar modernliğe yöneltilen farklı eleştirilere yer verdik. İkinci bölümde, çalışmamıza konu olan David Croneneberg'in sinema anlayışını ortaya koymaya çalıştık. Son bölümde ise, konuyla doğrudan ilgili olduğunu düşündüğümüz David Cronenberg'in altı filmini modernlik bağlamında analiz ederek, onun modernliğe ilişkin eleştirilerinin bir değerlendirmesini yaptık. III ABSTRACT MASTER THESIS THE CRITICISM OF MODERNITY IN THE MOVIES OF DAVID CRONENBERG'S Sait Sinan ATILGAN Supervisor: Assistant Professor Naci İSPİR 2005- PAGE: 109 Jury: Assistant Professor Naci İSPİR Professor Abdulkuddüs BİNGÖL Assistant Professor Hüseyin KÖSE The purpose of this study to evaluate the critical view that David Cronenberg direct to by means of movie to intelligence of modernity whose speed up its development with Revolution of industry but don't come true like hoped. In our study we discussed Cronenberg' s criticisms that he directed to modernity through set off his movies of Scanners (1981), Videodrome (1982), Naked Lunch (1991), Crash (1996), eXistenZ (1999), and Spider (2002). Our study been formed three section, in first section we given place to meaning of modernity and reasons of its exit and the different criticisms that directed to modernity. In second section, we tried to put forward David Cronenberg' s intelligence of movie that been subject to our study. In last section, we analysised the six movies of David Cronenberg in the extend of modernity and we evaluated about his criticisms related to modernity
Collections