Kubaşık öğrenme yönteminin ilköğretim 7. sınıf Türkçe derslerinde uygulanması ve sonuçları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
â¬ZETYâ¢KSEK LİSANS TEZİKUBAŞIK â¬ĞRENME Yâ¬NTEMİNİN İLKâ¬ĞRETİM 7. SINIF Tâ¢RKâ¦EDERSLERİNDE UYGULANMASI VE SONUâ¦LARILeylâ ALBAYRAKDanışman: Yrd. Doâ°. Dr. Tacettin ŞİMŞEK2006-SAYFA: VI+99JÅ ri: Yrd.Doâ°.Dr. Tacettin ŞİMŞEKDoâ°.Dr.Osman Gâ¢NDâ¢ZYrd.Doâ°.Dr.ŞÅ krÅ ADASon yıllarda eğitim alanında yaşanan gelişmelere paralel olarak Æğretmenmerkezli yaklaşımların yerini, Æğrenciyi aktif kılan yaklaşımlar almıştır. DeğişenTârkâ¦e â ğretim Programı incelendiğinde Æğrenme sârecinde etkileşimin ve işbirliğininÆn plâ¡na â¦ıktığı gÆrâlmektedir. Bir beceri dersi olan Târkâ¦enin Æğretiminde buyaklaşımların Æn plâ¡na â¦ıkarılması dersin kalıcılığını artırmaktadır.Bu tez â¦alışmasında kubaşık Æğrenme yÆnteminin Târkâ¦e Æğretimi âzerindekietkisi incelenmiştir. Sınıf ortamındaki uygulamalarla yÆntemin etkililiğini ortayakoymak amaâ¦lanmıştır. Bu amaca yÆnelik olarak ilgili â¦alışmalar incelenmiş, ilkÆğretim7. sınıf Târkâ¦e derslerinde 5 haftalık bir uygulama yapılmıştır. Ulaşılan sonuca gÆre,kubaşık Æğrenme yÆnteminin, dersin amaâ¦larına ulaşma ve Æğrencilere sosyal becerilerkazandırma aâ¦ısından geleneksel yÆntemlere gÆre daha etkili olduğu gÆrâlmâştâr. ABSTRACTPOST GRADUATION THESISPRACTICING AND RESULTS OF COOPERATİVE LEARNING METHODS INPRIMARY EDUCATION 7. CLASS TURKISH LESSONSLeyl⢠ALBAYRAKAdviser: Assistant Professor Tacettin ŞİMŞEK2006-PAGE: VI+99Jury: Assistant Professor Dr. Tacettin ŞİMŞEKAssoc.Prof.Dr.Osman GÆNDÆZAssistant Professor Dr.Şâkrâ ADAIn recent years some approaches enabling the students active took the place ofteacher centered approaches in parrallel with the developments in the field of education.Examining the Turkish Language Teaching Programme; it can be seen that theinteraction and cooperation came to the foreground in learning process. In the teachingof Turkish which is a skills lesson taking these approaches in the centre makes thelesson results permanent.In this thesis study, the effect of cooperative learning method on Turkishlearning was examined. It was aimed to find out the effectiveness of this method by theapplications applied in the classroom environment. Concerning this purpose, studiesabout the subject were examined and an application of 5 weeks was applied on 7thgrade of Primary School. Consecuently, it was stared that cooperative learning methodis much more effective than traditional methods concerning the matters of reaching thegoal of the lesson and enabling them gain social skills.
Collections