Türkçe söz diziminin öğretimi ve kavratılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETDOKTORA TEZİTÜRKÇEDE SÖZ DİZİMİNİN ÖĞRETİMİ VE KAVRATILMASITurgut BAYDARDanışman: Prof. Dr. Mukim SAĞIR2006-SAYFA: XXXVII+614Jüri: Prof. Dr. Mukim SAĞIRProf. Dr.Mustafa CEMİLOĞLUProf. Dr. Ahmet KIRKKILIÇDoç.Dr. Osman GÜNDÜZY.Doç.Dr. Şükrü ADABu çalışmada Türkçemizin en önemli konularından biri olan Söz Dizimi bütünyönleri zengin tanıklı örnekler ile dikkatlere sunulmaya çalışılmıştır.Türkiye Türkçesinde kullanılan kelime gruplarının neler olduğu, bu gruplarınderin yapıları ve öğrencilerin kullandığı cümle kalıpları İlköğretim Okulları ikincikademesinde okuyan öğrencilerden toplanan kompozisyon kâğıtlarından ve bukademede okutulan Türkçe ders kitaplarındaki metinlerden hareketle incelenmiştir.İlköğretim Okulları ikinci kademesinde okuyan öğrencilerin konu hakkında nelerbildikleri de tespit edilmeye çalışılmıştır.Söz Dizimi üzerine oldukça çok çalışma yapılmış olmasına rağmen bukonunun öğretimi üzerinde hemen hemen hiç durulmamıştır. Bu yönü ile de eldekiçalışmanın önemli ve faydalı olduğunu düşünüyoruz.Tez, ?Söz Başı? ve ?Giriş?ten sonra ?Birinci?, ?İkinci?, ?Üçüncü?, ?Dördüncü?,?Beşinci?, ?Altıncı Bölüm? ve ?Sonuç? bölümlerinden oluşmaktadır.Çalışmanın sonunda da doğrudan ya da dolaylı olarak faydalandığımız?Kaynaklar?a yer verilmiştir. ABSTRACTPh. D. THESISTEACHING AND TO BE SEIZED OF SYNTAXS IN TURKISHTurgut BAYDARSupervisor: Prof. Dr. Mukim SAĞIR2006-PAGE: XXXVII+614Jury: Prof. Dr. Mukim SAĞIRProf. Dr.Mustafa CEMİLOĞLUProf. Dr. Ahmet KIRKKILIÇAssoc.Prof.Dr. Osman GÜNDÜZAssist.Prof.Dr. Şükrü ADAIn this study it is tried to be shown the syntaxis, which is one of the mostimportant subject of Turkısh, with all details and rich live examples.Which word groups are used in Turkey Turkısh and the structure of thesentences of the texts in the composition papers which were collected from thestudents of Primary Schools second stage and Turkish boks in second stage ofPrimary Schools have been examined. It has been tried to indicate what do studentsknow about the subject.Although there have been alot of works on syntaxes, nobody has tried to studyon the teaching of this subject. Because of this we think this is very important andbenefical study.This study includes acknowledgement, introduction, ?First Section?, ?SecondSection?, ?Third Section?, ?Fourth Section?, ?Fifth Section?, ?Sixth Section? and?Conclusion.?At the end of the study, source materials and boks which are benefited directlyor indirectly, are listed.
Collections