Avrupa Birliği yolunda yeni okul, okul yöneticilerinin karar verme süreci
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETDOKTORA TEZAVRUPA B RL Ğ YOLUNDA YEN OKUL, OKUL YÖNET C LER N N KARARVERME SÜREC .Rıdvan KÜÇÜKALDanışman: Yrd. Doç. Dr. Şükrü ADA2006 - SAYFA: 208 + XIVJüri: Prof. Dr. Sırrı AKBABAProf. Dr. Mehmet Durdu KARSLIDoç. Dr. Adnan ÖMERUSTAOĞLUYrd. Doç. Mehmet KÖKBu araştırmanın amacı, yöneticilerin eğitim-öğretim çalışmalarının planlanmasıylailgili kararlarının, okul ve çevredeki eğitim-öğretim çalışmalarının örgütlenmesiyle ilgilikararlarının, okul içi ve dışı iletişim etkinlikleriyle ilgili kararlarının, okul ve çevredekieğitim-öğretim çalışmalarının koordinasyonuyla ilgili kararlarının, okul personelininoluşturulması ve yönetimiyle ilgili kararlarının, denetleme ve değerlendirmeyle ilgilikararlarının, okulun korunabilmesi ve yardımcı hizmetlerin sağlanmasıyla ilgili kararlarının,okula maddi olanaklar sağlanması, finans sorunlarının giderilmesi, mevcut kaynaklarınkorunması ve geliştirilmesiyle ilgili kararlar, okulda kararları sınırlayan etkenleri saptayarakanaliz etmek ve analiz sonuçlarına dayalı olarak sistemin iyileştirilmesi için ilgililereönerilerde bulunmaktır.Bilgi toplama aracı ile elde edilen veriler istatistik analize tabi tutulmuştur.Araştırmaya katılanların karar verme süreçlerine ilişkin analizinde , t Testi,Tek yönlü varyansanalizi,LSD Pos Hoc testi,Ï2 Testi tekniklerinden yararlanılmıştır.Bu araştırmanın, yöneticilerin karar verme süreçlerini etkileyen yönetsel sorunlarakısmen çözüm getireceği düşünülmektedir. Ayrıca bu araştırmanın yönetici yetiştirmeprogramının hazırlanmasına da ışık tutacağı ve yeni bir yaklaşım sunabileceğidüşünülmektedir. ABSTRACTPhD THESISNEW SCHOOLS, SCHOOL ADMINISTRATORS? DECICION MAKING PROCESSON THE WAY TO THE EUROPEAN UNIONRıdvan KÜÇÜKALSupervisor: Assist. Prof. Dr. Şükrü ADA2006 - PAGES: 208 + XIVJury: Prof. Dr. Sırrı AKBABAProf. Dr. Mehmet Durdu KARSLIAssoc. Prof. Dr. Adnan ÖMERUSTAOĞLUAsist. Prof. Dr. Mehmet KÖKThis work is intended to analyze the administrators? decisions on training-educationalactivities, the organisation of training-educational activities in and around the school, thedecisions on internal and external communicative activities, the decisions on the coordinationof training-educational activities in and around schools, the decisions on the forming of theschool stuff and its administration, the decisions on the inspection and evaluation, thedecisions on the schools? protection and providing auxiliary services, the decisions onproviding economic aid, overcoming financial problems, preserving and expanding availableresources, determining the factors that limit the decision making in schools and according tothe results of these analyses to submit suggestions to the people concerned for theimprovement of the system.The information obtained by data gathering means is processed with statistical analysis. t-Test, one-way variance analysis, LSD POS HOC test, Ï2 test techniques were applied toanalyze the polled participants? decision making processes.It is thought that this research might provide a partial solution to the managerial problems thatinfluence the decision making process of the administrators. Furthermore it will offer a freshapproach and also might throw a light on the preparation of administrator training programs.
Collections