Camilerin zihniyet değişimindeki rolü (Erzurum örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, camilerin toplumdaki rol ve fonksiyonlarından toplumlaolması gereken diyaloglarına kadar `Cami nedir, Cami ve onun gerçek anlamınedir ve ne olması gerekir?'. Bu ve benzeri sualler çerçevesinde camilerde okunanhutbe ve yapılan vaazlar ile zihniyet değişimi arasında bir ilişkinin var olduğukabulünden hareketle, camilerin toplumun zihniyetine yansıma biçimini irdelemekve bunun bir alan araştırmasıyla, nasıllığını ölçmek için yapılmıştır.Bunun için öncelikle konunun teorik zemini üzerinde durulmuş, dahasonra da alan araştırmasına yönelik olarak hazırlanan anket sorularının sayısaldeğerlere dönüştürülmesi ve konunun mülakat yöntemiyle de desteklenmesiamaçlanmıştır. Dolayısıyla, bu araştırmada nicel ve nitel araştırma teknikleribirlikte kullanılmıştır.Sonuçlar, katılımcıların değişik öğrenim durumu, meslek, ekonomikdurum, dini tahsil durumu ve namazları camide cemaatle kılma sıklığına göredeğişim ile ilgili tutumlarında farklılıkların olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıcacamilerde okunan hutbe ve yapılan vaazlar ile zihniyet değişimi arasında dakarşılıklı bir etkileşimin olduğu ve aralarında, bazı durumlarda pozitif bazıdurumlarda da negatif bir korelasyonun bulunduğu tespit edilmiştir.Sonuç olarak ise, bağımlı ve bağımsız değişkenler arasındaki ilişkiler ileilgili bulgular yorumlanmış ve bazı öneri ve tekliflerde bulunmaya gayretgösterilmiştir. This study aims to explore the roles and functions of the mosques insociety and tries to find the answers of the questions ?What is a mosque? What isits real meaning, and what should it be?? Assuming that there is a relationbetween the sermons and admonitions and changes in the mentality of people, thisfield study again seeks to investigate the way how mosques influence people?sway of thinking.Firstly the theoretical background was given then it was aimed to analyzestatistically the items of the questionnaire and to support the study withinterviews. Thus, this study includes both quantitive and qualitative researchtechniques.The results show that there are differences among the attitudes of thesubjects according to their education level, occupation, economic status, theirknowledge on religious subjects and the frequency of praying together atmosques.In addition, a correlation was found between sermons and admonitions andchanges in the mentality of people, and it was understood that this correlation wassometimes positive and sometimes negative.In conclusion, the relationship between the dependent and independentvariables and the relevant findings were interpreted some suggestions were putforward.
Collections