Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamalarında karşılastıkları problemlerin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Arastırmanın amacı, Okul Öncesi Öğretmenlik Uygulamasında karsılasılanproblemlerin çesitli değiskenler açısından değerlendirilmesidir. Arastırmanınınevrenini 2006?2007 öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir EğitimFakültesi ?lköğretim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı'ndaokuyan ve öğretmenlik uygulamasına katılan son sınıf öğrencileriolusturmaktadır. Arastırma örneklemine ise 2006?2007 öğretim yılında OkulÖncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda okuyan 110 öğretmen adayı alınmıstır.Örnekleme alınan öğrencilerin 96'sı kız 26'sı erkek öğrenciler olusturmaktadır.Arastırma altı ana bölümden olusmaktadır. Birinci bölümde, giris vearastırmanın problemi; ikinci bölümde, arastırmanın kuramsal çerçevesi; üçüncübölümde de, konuyla ilgili yapılan arastırmanların özetleri yer almaktadır.Dördüncü bölümde, arastırmanın yöntemi, evren ve örneklemi, veri toplamteknikleri ver verilerin analizi bulunmaktadır. Besinci bölümde, arastırmasonucunda ulasılan bulgular SPSS ( Sosyal Bilimler için ?statistik Programı) ileanaliz edilerek tablolar halinde yorumlanmıstır. Bir betimsel çalısma olan buarastırmada, tarama (survey) modeli kullanılmıstır. Verilerin toplanması için,öğretmen adayı, öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni için ayrı olarak anketformları gelistirilmistir. Arastırma sonucunda su sonuçlar elde edilmistir;1. Öğretmenlik uygulamasında öğrencilerin, öğretmenlerin ve öğretimelemanlarının öğretmenlik uygulaması ile ilgili görüsleri arasında anlamlı bir farkçıkmamıstır.2. Kız ve erkeklerin öğretmenlik uygulaması ile ilgili görüsleri arasındaanlamlı bir farklılık bulunmustur.3. Öğrencilerin uygulama okullarına göre öğretmenlik uygulaması ile ilgiligörüsleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmustur. This aim of the study is an investigation the problems faced by students withthe major of early childhood education regarding and teaching practices in thistheoretical study, survey method was used. The theoretical basis is establishedutilizing the related literature. In order to collect date, separate questionnaireforms were developed for teacher candidates, member of faculties and teachers ofteaching practice. The study contains six main chapters. The first chapter includesintroduction and the problem of the study; The second chapter contains thetheoretical framework of the study; the third one includes the summary of theworks related to the study. The fourth chapter includes the method of the study,area, samples, techniques of collecting data and the analysis of the data. Chapterfive is of the findings analyzed and tabulated with SPSS (Social SciencesStatistical Program). In the analyses, frequency, percentage, mathematical averagewere used. The last chapter includes the results of the study and suggestionsrelated to the study. This research found that;1. There is no meaningful difference among students?, teachers?, andacademicians? opinions on teaching practices.2. There is a meaningful difference between men?s and women?s opinions onteaching practices.3. There is a meaningful difference among students? opinions on teachingpractices according to the schools they intern in.
Collections