Yenİlenen program çerçevesinde birinci kademe Türkçe ders kitaplarında yer alan ?öyküleyici metinler?in sınıf ögretmenleri açısından algılanma yeterliliklerinin tespiti ve Türkçe öğretiminin amaçlarına uygunlugunun belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmada, yenilenen program çerçevesinde ilkögretim birinci kademe Türkçe derskitaplarında yer alan öyküleyici metinlerin, sınıf ögretmenleri tarafından nasıl algılandıgı veTürkçe ögretim programının genel amaçlarına uygunlugu tespit edilmeye çalısılmıstır.Çalısmada ögretmenlerin görüsleriyle ilgili verilerin toplanmasında anketkullanılmıstır. Toplanan verilerin istatistiksel analizinde Ki-kare analizi uygulanmıstır.Çalısma sonucunda; arastırmaya katılan ögretmenlerin büyük çogunlugunun öyküleri yeterlidüzeyde buldugu ve programın genel amaçlarına uygun oldugu düsüncesine sahip olduklarıtespit edilmistir. Degisik alanlardan mezun olan sınıf ögretmenleri arasındaki görüsfarklılıkları da ortaya çıkmıstır.Ayrıca arastırma kapsamında Türkçe programının tarihçesinden, öykü veözelliklerinden, öykünün egitimdeki ve yeni programdaki yerinden, Türkçe ders kitaplarındaincelenen öykülerin içermis oldugu mesajlardan bahsedilmistir. Uygulanan programın birçokyenilik getirdigi, öykülerde mutlaka bazı özelliklerin bulunması gerektigi, öykünün egitimdeönemli bir islevinin oldugu, incelenen öykülerin birçok egitsel mesaj içerdigi ve bu mesajlarında Türkçe ögretim programının amaçlarıyla paralellik gösterdigi belirlenmistir.Elde edilen sonuçlar dogrultusunda konuyla ilgili bazı öneriler sunulmustur. This study was conducted to evaluate narrative stories in Turkish textbooks preparedin renewed first stage elementary education, with respect to their perceptions by teachers andtheir compabibility with educational purposes and expectations.Questionnarie was prepared to obtain opinions of teachers. Data were analyzed byChi-square test using a commercially available statistics software. Teachers stated that articleswere sufficient and compatible with educational purposes. However, variability in evaluationsby teachers that have different academic background was existent.Moreover, responses indicated that changes in didactic program covered historicalperspective of Turkish education, strories and their characteristics, and roles of strories ineducation and renewed program. This survey revealed that applied program broughtnumerous outcomes, strories must meet some absolute requirement, and importance and roleof strories in education. Also, implications from these strories provided didactic messages,ascertaining compatibility of these stories with Turkish education program. Finally, additionalsuggestions were made in this topic.
Collections