İlköğretim okullarında oluşturulan okul kültürü ile okulların etkililiği arasındaki ilişki ( Erzurum ili örneği )
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma ile yönetici ve öğretmen görüslerine göre, ilköğretim okullarında olusturulan okulkültürü ile okulların etkililiği arasında anlamlı iliski olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmaktadır.Betimsel bir çalısma olan bu arastırmada tarama modeli kullanılmıstır. Bu amaçla hazırlanmısolan likert tipi ölçek yardımıyla katılımcıların görüslerine basvurulmustur. Arastırma 2007-2008 eğitimöğretim yılanda Erzurum il merkezindeki 72 resmi devlet ilköğretim okulunda görev yapan 40 yönetici ve361 öğretmen üzerinde gerçeklestirilmis olup, evrenin %20'inden kullanılabilir veri elde edilmistir.Arastırmada verilerin çözümlenmesi asamasında, okulların kültür düzeyleri ile etkililikdüzeylerinin belirlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma, yüzdelik değerler ve yönetici veöğretmen görüslerinin anlamlık düzeylerinin karsılastırılmasında iliskili t testi ve tek yönlü varyansanalizinden yararlanılmıstır. ?lköğretim okullarında olusturulan okul kültürü ile okulların etkililiğiarasında anlamlı bir iliski olup olmadığına belirlenmesinde ise Pearson Çarpımı Korelasyon Katsayısıçözümlemesi kullanılmıstır.Arastırmada kullanılan istatistiksel çözümlemelerde anlamlılık düzeyi t testi için .05, PearsonÇarpımı Korelasyon Katsayısı için .01 olarak kabul edilmistir. Arastırma verilerinin istatistikselçözümlemeleri SPSS 11,0 istatistik paket programı kullanılarak gerçeklestirilmistir.Arastırmadan elde edilen bulgulara göre, ilköğretim okullarında olusturulan okul kültürü ileokulların etkililiği arasında yüksek düzeyde pozitif yönde bir iliskinin olduğu, okul kültürü ve etkili okulile ilgili görüslerin yönetici ve öğretmenlerin cinsiyetlerine göre farklılasmadığı fakat görev türü, eğitimdüzeyi, mesleki kıdem, okuldaki hizmet süresi ve branslara göre farklılastığı sonucuna ulasılmıstır. This study aims to determine whether there is a meaningful relationship between theeffectiveness of schools and the school culture which is created in primary schools.The study is designed in correlation relation survey method is used. By the help of Likert typesurvey the views of subjects have been taken a total of 215 administrators, 1911 teachers who is in chargeof 2007-2008 educational period in 72 various schools in the city centre of Erzurum participates in thestudy and 40 administrators and 361 teachers presents the available data.In the study during the data analysis, to the identify the school culture profile and schooleffectiveness arithmetic mean, standard deviation, percentages are found parried sample t test was used todetermine the meaningfulness of the administrator and teacher?s opinions. The relationship betweenschool effectiveness and the school culture is found out by using Pearson Correlation analysis. The effectof different administrator and teacher features on their opinions is calculated by Pearson CorrelationCoefficient and compare Correlation Coefficients was used.For statistical analysis used in the study significant level of t test is accepted as .05 and PearsonCorrelation Coefficient is accepted as .01. The statistical analysis of the data were realized by theMicrosoft Excel 2003 of Software and SPPS 11,0 for Windows programs.According to the findings obtained from this study, it is concluded that there is a top levelpositive relationship between the school culture and school effectiveness and school culture and opinionsabout school effectiveness differentiate according to the school administrator and teachers? educationlevel, responsibilities, professional seniority, field and the working period in the school but not to theirsexes.
Collections