The effects of computer assisted language learning on listening comprehension ability
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısma bilgisayar destekli dil öğreniminin dinleme kavrama yetisi üzerine olan etkilerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Dinleme kavrama baskalarınınne söylediğini anlama ve tanımlama yetisidir. Beynin anlam üretmeye aktif olarakbağlı olması gibi dinleme de etkin bir süreçtir. Bu nedenle öğretmenler olarakgörevimiz, öğrencilerimiz için kullandığımız materyallerin günün kosullarına uygunve anlasılır olmalarını sağlamaktır.Bu çalısma altı bölümden olusmaktadır: giris, alan tarama, yöntem, sonuç,tartısma ve yorum. Giris bölümünde dinlemenin eğitimdeki rolü açıklanmıstır. ?kincibölüm dinleme, dinleme kavrama ve bilgisayar destekli dil öğrenimi terimlerinitanımlamıstır. Öncelikle dinleme anlama stratejileri ve süreçleri üzerindedurulmustur. Daha sonra bilgisayar destekli dil çalısmalarının tarihsel sürecinineğitimdeki rolünden bahsedilmektedir. Son olarak da bilgisayar destekli dilöğreniminin dinleme anlama yetisi üzerindeki etkileri açıklanmıstır. Üçüncü vedördüncü bölümlerde ise çalısmanın yöntemi ve sonuçları açıklanmıstır. Son ikibölümde ise tartısma ve yorum yer almaktadır.Sonuç olarak, bu çalısma bilgisayar destekli dil öğreniminin dinleme anlamaüzerine etkilerini ortaya çıkarmak amacıyla düzenlenmistir. Teknolojik gelismeler,özellikle de bilgisayarlar her geçen gün daha fazla yasamımıza ve sınıflarımızagirmektedir. Geleneksel sınıflardaki kasetçalarlar ile yapılan dinleme, bilgisayardestekli dil öğrenimine dayalı dil laboratuarlarındaki dinleme kadar etkili olmadığıbilinmektedir. Bu çalısmanın sonuçları bilgisayar destekli öğrenimin dinlemekavrama yetisi üzerine birçok etkisi olduğunu ortaya koymaktadır This study aims to explore the effects of computer assisted language learning(CALL) on listening comprehension ability. Listening comprehension is the abilityto identify and understand what others are saying. Listening is an active process, asthe mind actively engages in making meaning. It is therefore our duty as teachers toensure that the materials we use are comprehensible to our young learners, as well aswithin the range of what they are developmentally ready for. This study is dividedinto six chapters; introduction, literature review, methodology, results, discussionand conclusion.In the introduction, the role of listening in education is explained. The secondchapter defines the terms of listening, listening comprehension and CALL. First, wesee the strategies and processes of listening comprehension. Second, the historicalperspective of CALL explains us the role of computers in education. Third, theeffects of CALL on listening comprehension are explained. In the third and fourthchapters method of the study and its results are explained. Finally, the last twochapters contain a discussion and conclusion.Consequently, this study is designed to evaluate the effect of CALL onlistening comprehension ability. We use technology in our classrooms day by day,essentially the computer and it is known that listening in traditional classes with taperecordings is not as effective as computer-assisted listening in language laboratories.Our results show that computer assisted language learning has many beneficialeffects on learners? listening comprehension ability.
Collections