Erzurum merkez ilçe ilköğretim okullarındaki 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri üzerine araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Erzurum Merkez İlçe İlköğretim Okullarındaki 8. Sınıf Öğrencilerinin YazılıAnlatım Becerileri Üzerine Bir Araştırma? başlıklı bu araştırmada merkez ilçeilköğretim okullarındaki 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri belirlenmeyeçalışılmıştır. Çalışma gerçekleştirilirken, Erzurum merkez ilçe ilköğretim okullarıuygulama alanı olarak seçilmiştir.?Giriş?, ?İnceleme?, ?Sonuç ve öneriler? başlıklı üç bölümden oluşan çalışmanınbirinci bölümünde araştırma alanı ile ilgili bilgilere; ikinci bölümde, Erzurum merkezilçe ilköğretim okullarındaki 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerine; üçüncübölümde ise, elde edilen bilgi, bulgu ve belgeler ışığında sorunların çözümlenmesiyleilgili genel bir değerlendirmeye ve önerilere yer verildi.2006 yılında Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde tamamlanmışolan Esra Ekinci Çelikpazu' nun ? Erzurum Merkez İlçe İlköğretim 6. SınıfÖğrencilerinin Yazılı Anlatım Becerileri Üzerine Bir Araştırma? adlı yayımlanmamışyüksek lisans tezi ile bağlantılı olarak hazırlanan bu çalışma, aynı okullardakiöğrencilerin zaman süreci içerisindeki durumunu gözlemlemek ve öğrencilerinseviyesini belirleyip çözüm üretmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma grubunu oluşturan450 öğrencinin yazılı kağıdında toplam 1275 hatalı cümle tespit edilmiştir. Toplamcümle sayısı 2965' tir. Yani hatalı cümlelerin toplam cümle sayısına oranı % 43' üdür.Bu rakam, yaklaşık olarak öğrencilerin kurduğu her iki cümleden birinin hatalıolduğunu gösterir. In this research-that is called ?A Research Of Written Expression Skills Of 8thGraders In The Elementary Schools Of Erzurum?- written expression skills of 8thgraders in the elementary schools of city centres have been wanted to determine. Whenthis research has been done, the elementary schools of Erzurum?s cities have beenselected as an application area.This research consists of three section that are named ?Prolog?, ?Analysis? and ?Conclusion and Suggestions?. In the first section of this research, information aboutresearch area; in the second section of this research, written expression skills of 8thgraders in the elementary schools of Erzurum cities; and the third section of thisresearch, solutions of the problems with the information, finding and documents -whichhave been acquired during the research ? have been expressed.This research which is prepared related to Esra Ekinci Çelikpazu?s master thesis named?A Research Of Written Expression Skills Of 6Th Graders In The Elementary Schools OfErzurum?s Central Cities??- completed at Atatürk University Social Sciences Department butnot published- has been done in order to identfy student?s level, find solution and observe thepositions of the students in the same schools. 1275 wrong sentences have been determined inthe exam papers of 450 students who are composed of research group. Total sentence number is2965. That is, the rate of the wrong sentences to the right sentences is %43. This rate points outthat approximately one of every two sentences made by the students is wrong.
Collections