Öğretmen eğitiminde yapılandırmacı program uygulamalarının etkililiğinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma, öğretmen eğitiminde yapılandırmacı yaklasıma dayalı program uygulamalarınınetkililiğinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıstır. Arastırmada yapılandırmacı yaklasımın uygulandığı deneygrubu ile konu merkezli yaklasımın kullanıldığı kontrol grupları arasında erisi, kalıcılık ve tutum düzeyleriaçısından anlamlı bir farklılık olup olmadığı arastırılmıstır. Arastırmada ayrıca, deney grubundaki öğrencilerinotantik değerlendirme sonuçları, bunlar arasındaki iliskiler ve öğretmen adaylarının öğrenme ortamına iliskingörüsleri de arastırılmıstır.Arastırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıstır. Arastırma Fen BilgisiÖğretmenliği ana bilim dalında öğrenim gören 67 öğretmen adayı üzerinde yapılmıstır. Öğretmen adayları grupeslestirme tekniğiyle deney ve kontrol grubu olarak belirlenmislerdir.Arastırmada verilerin elde edilmesinde, çoktan seçmeli test, klasik test, tutum ölçeği, yapılandırmacıöğrenme ortamı anketi, açık uçlu anket, grup değerlendirme formu ve otantik değerlendirme formlarıkullanılmıstır.Arastırma sonucunda elde edilen bulgularda, deney grubunun öntest, sontest ve izleme testi ve klasiktest sonuçlarının kontrol grubundan daha yüksek olduğu bulunmustur. Yine deney grubundaki öğrencilerinöğrenme ortamına iliskin tutumlarının da kontrol grubu öğrencilerinden daha yüksek olduğu tespit edilmistir.Deney grubundaki öğrencilerin otantik değerlendirme sonuçlarının yüksek olduğu ve bu sonuçlararasında pozitif yönde anlamlı iliskiler olduğu bulunmustur. Ancak çoktan seçmeli test sonuçları ile otantikdeğerlendirme sonuçları arasında anlamlı iliski bulunamamıstır.Deney grubundaki öğrencilerin öğrenme ortamının gerçek yasamla iliskisi, elestirel düsünceninolusumu, öğrenen rolü, öğretmen rolü, yöntem ve teknikler, değerlendirme süreçleri, grup çalısması ilegüdülenmeye iliskin görüslerinin de olumlu olduğu bulunmustur.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacı yaklasım, yapılandırmacı öğrenme ortamı, otantik değerlendirme This is an evaluation study of the effectiveness of curriculum applications based on constructivistapproaches in teacher education. In this study, experimental and control groups were used compared todetermine whether there were meaningful differences in terms of achievement, retention and attitudes or not. Inaddition, it is examined the results of students' authentic evaluation in the experimental group, the relationshipsamong them and teacher candidates' opinions towards the learning environment.In this study, an experimental research design, including pre and post tests, is applied. 67 teachercandidates from the department of science teaching participated in this study. Teacher candidates were dividedinto control and experimental groups.To gather data, multiple selection tests, essay tests, attitude scale, a survey of constructivist learningenvironment, an open-ended questionnaire and group evaluation forms were used.It was found that, the experimental group's pre and post test and essay test scores were higher than thecontrol group's test results. Further, the results of attitudes of the students in the experimental group toward thelearning environment were higher than the control groups' results.It was also found that the results of authentic evaluation were quite high and there were positive andmeaningful relationships among these results. However, there were no meaningful relationships between theresults of multiple selection tests and authentic evaluation.As a result of this study, it was found that the experimental group students' opinions toward the learningenvironment, critical thinking, role of the learner and teacher, techniques and methods, process of evaluation,team work and motivation seemed to be positive.Keywords: constructivist approach, constructivist learning environment, authentic evaluation
Collections