Sosyal kognitif teori açısından ahlâk ve din eğitimine kuramsal bir bakış
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, sosyal bilişsel kuram çerçevesinde din ve ahlâk eğitiminiincelemeye çalıştık. Sosyal kognitif teori öğrenmenin sosyal bir çevrede geçekleştiğigörüşü üzerine odaklanır.Çalışmamız üç bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde sosyal kognitifkuramın gelişimi hakkında bilgi verilmiştir. Birinci bölümde sosyal kognitif teorinintemel prensipleri, (karşılıklı belirleyicilik, , öngörü kapasitesi, dolaylı öğrenmekapasitesi, sembolleştirme kapasitesi, öz-düzenleme kapasitesi, öz-yargılama kapasitesive öz-yeterlilik) modelleme süreçleri, gözleyerek öğrenmenin etkileri ve modeldenöğrenme hakkındaki yanlış yargılar hakkında bilgi verildi. İkinci bölümde bu teoriçerçevesinde dinin ve ahlâkın nasıl öğrenildiği ve anne-baların arkadaşların,öğretmenlerin, sembolik modellerin dini ve ahlâkî davranışlar üzerindeki etkisiincelendi. In this study, it was researched the religious and morals education in theframework of social cognitive theory. Social cognitive theory focuses on the learningthat occurs within a social context.This study consists of three sections. At introduction section, it was giveninformation about the development of social cognitive theory. At first section, it wasgiven information about fundamental principle of social cognitive theory (reciprocaldeterminism, forethought capability, vicarious capability, symbolizing capability, selfregulatorycapability, self-reflective capability, self-efficacy), the modeling processes,misconceptions about the nature modeling and observational learning effects. At thesecond section, in the framework of theory it were studied how are learned religion andmorals, and the effect on the morals and religion behavior of parents, friends, teachers,symbolic models.
Collections