İlköğretim sınıf öğretmenlerinin çeşitli değişkenler açısından sınıf yönetimi anlayışlarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Erzincan ili merkezinde ki ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin otokratik, demokratik ve ilgisiz sınıf yönetimi anlayışlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi ve öğretmenlerin sınıf yönetimi anlayışlarına ilişkin görüşlerinin kişisel özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesidir.Bu amaçla 2008-2009 öğretim yılı güz döneminde Erzincan ili merkezinde bulunan 34 ilköğretim okulunda görev yapan 325 öğretmene Çetin TERZİ tarafından geliştirilen anket uygulanmıştır.Araştırmada verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız gruplar arası t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Tukey HSD çoklu karşılaştırma testi uygulanmıştır.Araştırma verilerinin çözümlenmesiyle elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin otokratik ve ilgisiz sınıf yönetimi anlayışını belirleyen maddelerin kısmında otokratik ve ilgisiz eğilim; demokratik sınıf yönetimi anlayışını belirleyen maddelerin tümünde demokratik eğilim sergiledikleri görüşünde oldukları tespit edilmiştir.Öğretmenlerin sınıf yönetimi anlayışlarına ilişkin görüşlerinin cinsiyete, yaşa, mezun olunan okula göre değişmediği, mesleki kıdeme göre demokratik yönetim anlayışına ilişkin görüşlerinde anlamlı farklılıklar olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. The goal of this study is to identify the opinions of classroom teachers, who work in the city center in Erzincan, in relation to autocratic, democratic, and Laissez-Faire classroom management views, and to identify whether the opinions of classroom teachers in relation to classroom management views differ according to their personal characteristics.With this goal in mind, a survey, prepared by Cetin TERZI, was carried out with 325 teachers, who work in 34 primary schools in the city center in Erzincan, in 2008-2009 education year fall term.In the analysis of the data derived from the survey, frequency, percentile, arithmetic average, standard deviation, t test among independent groups, one way analysis of variance (ANOVA) and Tukey HSD multiple comparisons test were applied.According to the findings derived from the analysis of the research data, it was found out that the teachers were in favor of autocratic and unrelated class management in the questions that identify autocratic and unrelated class management skills and in favor of democratic class management in the questions that identify democratic class management skills.It is concluded that the opinions of teachers about class management don?t vary in respect to sex, age, and university they graduated from; however, in respect to vocational seniority there is a significant difference in their opinions about democratic class management.
Collections