İlköğretim sınıf öğretmenlerinin mesleki doyumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin mesleki doyum düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın evrenini 2007?2008 eğitim-öğretim yılında Erzurum İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı ilköğretim I. kademede görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklem, evrendeki okullardan seçkisiz ve oransız olarak belirlenen alt, orta, üst sosyo ekonomik düzeye sahip 3'er okul, 3 özel okul ve merkeze bağlı 28 birleştirilmiş sınıflı okul olmak üzere, toplam 40 ilköğretim okulunda görev yapan 226 sınıf öğretmeninden oluşmuştur.Araştırmada, sınıf öğretmenlerinin mesleki doyumlarının ölçülmesinde Kuzgun, Aydemir-Sevim ve Hamamcı (1999) tarafından geliştirilen ?Mesleki Doyum Ölçeği? kullanılmıştır. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin kişisel bilgilerini toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen ?Kişisel Bilgi Formu? uygulanmıştır. İstatistiksel çözümlemeler, bağımsız gruplamalar için t (Independent Samples t Test) testi ve tek yönlü varyans (One-Way ANOVA) analizi ile yapılmıştır.Araştırma bulgularına göre; sınıf öğretmenlerinin görev yaptıkları okulların sosyo-ekonomik düzeylerine, cinsiyetlerine, yaşlarına, mezun oldukları bölüm/fakültelere, mesleki kıdemlerine, çocuk sahibi olup olmama durumlarına, sahip oldukları çocuk sayısına, özel veya devlet okullarında görev yapmalarına, birleştirilmiş veya müstakil sınıflarda görev yapma durumlarına göre mesleki doyum düzeyleri açısından anlamlı farklılık bulunmuştur. Ancak, sınıf öğretmenlerinin medeni durum, sınıflarındaki öğrenci sayıları, eşlerinin çalışıp çalışmama durumları ve aylık toplam gelirleri açısından mesleki doyumları arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır.Anahtar Kelimeler: Sınıf Öğretmenliği, Mesleki Doyum This study aims at researching the occupational satisfaction levels primary school teachers in terms of different variables.Population of the research consists of primary school teachers working in the first grade of primary schools in Erzurum in 2007-2008 educational year. Sample consists of 3 schools that have lower, middle, and upper socio-economic status, 3 private schools and 28 schools that have united classes. These schools have been determined from the population schools disproportionately and without choosing. And in total there are 226 primary school teachers working in 40 primary schools.In the research, ?Occupational Satisfaction Scale? developed by Kuzgun, Aydemir-Sevim and Hamamcı (1999) has been used to measure the occupational satisfaction of form masters. Furthermore, in an effort to gather personal information of form masters ?Personal Information Form? developed by the researcher has been carried out. Statistical analyses have been applied with independent samples t test and with One-Way ANOVA.According to research findings, there are significant differences in terms of occupational satisfaction levels of form masters according to the socio-economic level of the schools they have worked, their sex, age, department/faculty they graduated, occupational seniority, state of having child or not, number of child they have, working in private schools or state schools, and state of working in united classes. However, there are not any significant difference in terms of occupational satisfaction of form masters according to their marital status, number of students in their classes, whether their spouses work or not, and their monthly total income.Key Words: Primary School Teaching, Occupational Satisfaction
Collections