Temel tasarım elemanlarının okul öncesi dönemde kullanılması bağlamında çocuk resimlerinin okunması
dc.contributor.advisor | Özışık Kakhia, Cemile Didem | |
dc.contributor.author | Karabay, Özdemir | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T14:17:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T14:17:17Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53699 | |
dc.description.abstract | Ülkemizde 1970'li yıllardan beri ilköğretim okullarında okutulan resim dersleri konu itibariyle sürekli yüzeysel olarak ele alınmıştır. Sadece önemli gün ve haftaların ele alındığı, yıllardır hep aynı konuların işlendiği, çocuğun hayal dünyasını ve yaratıcı düşüncesini açığa çıkarmaktan uzak, sıkıcı ve basmakalıp bir müfredatla günümüze kadar süregelmiştir. Aynı sistem içerisinde sorun hala devam etmektedir. Geçmişte olduğu gibi günümüzde de sanat eğitimcisi (öğretmen), çocukların resimlerini `iyi-kötü ya da olmuş-olmamış` gibi betimlemeler yaparak değerlendirme yapmaktadırlar. Eğitimciler iyi-kötü ya da ağırlıklı olarak sadece sanat felsefesinin temel kavramlarını ön planda tutan klasik bir öğretmen olmaktan ziyade, `çocuğun ruh sağlığı` alanında çalışan bir uzman gibi; çocuğun zekâsını, kişiliğini, yakın çevresinde yaşadıklarını ve iç dünyasında olup bitenleri, çocuğun kağıdına aktardığı resimlere bakarak yorumlaması gerekir. Buna ilaveten psikolojik gereksinmelerin sonucu olarak, psiko-pedegojik açıdan çocuğu daha iyi ve yakından tanıyabilen bir uzman edasıyla konuya yaklaşıp resimleri öyle değerlendirmesi daha bilimsel ve isabetli bir yaklaşım olacaktır. | |
dc.description.abstract | Painting lessons taught in primary schools since the 1970s in our country have been consistently superficially discussed. It only lasts for days with important, day-to-day, tedious, and stereotypical curriculum that has been the subject of many years and has always had the same subject matter, making the child's imagination and creative thinking open.The problem still remains in the same system. As in the past, today's art educators (teachers) are making assessments by making pictures of children as `good-bad or not`.Educators are good-bad or predominantly just like a specialist working in the field of `mental health of the child`, rather than being a classical teacher who holds the basic concepts of art philosophy in the foreground; they must interpret the child's intelligence, personality, living in their immediate surroundings, and looking at the pictures of the inner world that they have transferred to the child's paper.In addition, as a consequence of the psychological needs, psycho-pedagogical approach to the subject with a better understanding of the child better and closer to the subject and evaluate the pictures so that it will be a more scientific and accurate approach. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Temel tasarım elemanlarının okul öncesi dönemde kullanılması bağlamında çocuk resimlerinin okunması | |
dc.title.alternative | The reading of child's pictures in context of using basic design components in preschool education | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-23 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Basic design | |
dc.subject.ytm | Fine arts | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Children's paintings | |
dc.identifier.yokid | 10176906 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 522460 | |
dc.description.pages | 203 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |