Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelenk, Koray
dc.contributor.authorÖz, Bariş
dc.date.accessioned2020-12-03T14:17:09Z
dc.date.available2020-12-03T14:17:09Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53691
dc.description.abstractBu araştırma, fagot eğitimine yönelik başlangıç düzeyi yöntem ve tekniklerin incelendiği betimsel bir çalışmadır. Bu çalışma, Genel Tarama Modeli ile yürütülmüştür. Tarama modeli ile mevcut durum aynı şekilde betimlenmiş, araştırmaya konu olan olay, birey veya nesne kendi koşulları içerisinde ve olduğu gibi tanımlanmaya çalışılmış ve verilerin elde edilmesi için yerli ve yabancı literatür taranmıştır. Verilerin toplanmasında, sık kullanılan tekniklerden biri olan anket tekniği kullanılmıştır. Uygulanan anket hem yapılandırılmış hem de yapılandırılmamış soruları içerecek şekilde hazırlanmış ve uzman görüşleri alınarak geçerliği sağlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Türkiye genelinde fagot eğitimi veren eğitim kurumları; örneklemini ise anketin uygulandığı ve geri dönüş alınabilen kurumlardaki (Silahlı Kuvvetler Bando Okulları Komutanlığı, Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi, Trakya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Eşkişehir Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı ve Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı) toplam 12 fagot eğitimcisi oluşturmaktadır. Ortaya konulan bu araştırmada, fagot eğitimcilerinden elde edilen veriler sonucunda; fagot eğitimine yönelik başlangıç düzeyi yöntem ve tekniklerin neler olduğu, eğitimcilerin yöntem ve teknikleri uygulamada hangi sırayı takip ettikleri, eğitimciler tarafından başlangıç düzeyinde tercih edilen fagot metotları belirlenmiş, tüm bunlarla birlikte eğitim-öğretim yılının birinci ve ikinci devresi sonunda öğrenciye kazandırılması gereken hedef davranışlar araştırma sonucunda ortaya konulmuş ve uygulanan yöntem ve tekniklere yönelik önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThis research is a descriptive study that analyze the beginning level methods and techniques for the bassoon education. In this study, `general survey technique` was used and the subject matter was tried to be defined as an individual or an object, the current situation was described in the same way with the same survey technique. Domestic and foreign literature were searched to obtain data. In the collection of the data, questionnaire technique, one of the frequently used techniques, was used. The questionnaire was prepared to include both structured and unstructured questions, and expert opinion was obtained and validated. The universe of the study formed from the institutions offering bassoon music education in Turkey, the sample consists of a total of 12 bassoon educator working in the institutions the questionnaire was applied and got feedback in music departments of Command of the Armed Forces Band Schools, Hacettepe University State Conservatory, Bilkent University Music and Performing Arts Faculty, the State Conservatory of Trakya University, Eşkişehir Anadolu University State Conservatory, Mimar Sinan Fine Arts University State Conservatory, İstanbul University State Conservatory, and 9 Eylül University State Conservatory. In this study, the results obtained from the bassoon educators are as follows; in the beginning, the preferred methods and methods that are used at the beginning level by the educators are determined and the targets and behaviors that the students should gain at the end of the first and second term of the education year are determined as the result of the research and proposals have been made for the applied methods and techniques.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleFagot eğitimine yönelik başlangıç düzeyi yöntem ve tekniklerin incelenmesi
dc.title.alternativeAn analysis on the beginning level methods and techniques for the bassoon education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-07
dc.contributor.departmentMüzik Bilimleri Anasanat Dalı
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmInstrumental education
dc.subject.ytmBasson
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.subject.ytmEducational techniques
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmTeaching techniques
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid10180963
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid497253
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess