Fagot eğitimine yönelik başlangıç düzeyi yöntem ve tekniklerin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Çelenk, Koray | |
dc.contributor.author | Öz, Bariş | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T14:17:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T14:17:09Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-02-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53691 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, fagot eğitimine yönelik başlangıç düzeyi yöntem ve tekniklerin incelendiği betimsel bir çalışmadır. Bu çalışma, Genel Tarama Modeli ile yürütülmüştür. Tarama modeli ile mevcut durum aynı şekilde betimlenmiş, araştırmaya konu olan olay, birey veya nesne kendi koşulları içerisinde ve olduğu gibi tanımlanmaya çalışılmış ve verilerin elde edilmesi için yerli ve yabancı literatür taranmıştır. Verilerin toplanmasında, sık kullanılan tekniklerden biri olan anket tekniği kullanılmıştır. Uygulanan anket hem yapılandırılmış hem de yapılandırılmamış soruları içerecek şekilde hazırlanmış ve uzman görüşleri alınarak geçerliği sağlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Türkiye genelinde fagot eğitimi veren eğitim kurumları; örneklemini ise anketin uygulandığı ve geri dönüş alınabilen kurumlardaki (Silahlı Kuvvetler Bando Okulları Komutanlığı, Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi, Trakya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Eşkişehir Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı ve Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı) toplam 12 fagot eğitimcisi oluşturmaktadır. Ortaya konulan bu araştırmada, fagot eğitimcilerinden elde edilen veriler sonucunda; fagot eğitimine yönelik başlangıç düzeyi yöntem ve tekniklerin neler olduğu, eğitimcilerin yöntem ve teknikleri uygulamada hangi sırayı takip ettikleri, eğitimciler tarafından başlangıç düzeyinde tercih edilen fagot metotları belirlenmiş, tüm bunlarla birlikte eğitim-öğretim yılının birinci ve ikinci devresi sonunda öğrenciye kazandırılması gereken hedef davranışlar araştırma sonucunda ortaya konulmuş ve uygulanan yöntem ve tekniklere yönelik önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | This research is a descriptive study that analyze the beginning level methods and techniques for the bassoon education. In this study, `general survey technique` was used and the subject matter was tried to be defined as an individual or an object, the current situation was described in the same way with the same survey technique. Domestic and foreign literature were searched to obtain data. In the collection of the data, questionnaire technique, one of the frequently used techniques, was used. The questionnaire was prepared to include both structured and unstructured questions, and expert opinion was obtained and validated. The universe of the study formed from the institutions offering bassoon music education in Turkey, the sample consists of a total of 12 bassoon educator working in the institutions the questionnaire was applied and got feedback in music departments of Command of the Armed Forces Band Schools, Hacettepe University State Conservatory, Bilkent University Music and Performing Arts Faculty, the State Conservatory of Trakya University, Eşkişehir Anadolu University State Conservatory, Mimar Sinan Fine Arts University State Conservatory, İstanbul University State Conservatory, and 9 Eylül University State Conservatory. In this study, the results obtained from the bassoon educators are as follows; in the beginning, the preferred methods and methods that are used at the beginning level by the educators are determined and the targets and behaviors that the students should gain at the end of the first and second term of the education year are determined as the result of the research and proposals have been made for the applied methods and techniques. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Fagot eğitimine yönelik başlangıç düzeyi yöntem ve tekniklerin incelenmesi | |
dc.title.alternative | An analysis on the beginning level methods and techniques for the bassoon education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-02-07 | |
dc.contributor.department | Müzik Bilimleri Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Instrumental education | |
dc.subject.ytm | Basson | |
dc.subject.ytm | Instrumentation techniques | |
dc.subject.ytm | Educational techniques | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | Teaching techniques | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 10180963 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 497253 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |