Pazarlama iletişiminde ürün yerleştirmenin hatırlatıcı etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sinema filmlerinin, gösterilmeye başlandığı tarihten itibaren hikayeleri, oyuncuları, filmlerin müzikleri ve hikayelerinin geçtikleri mekanlar gibi faktörlerle seyircileri üzerinde güçlü bir etki yarattığı görülmektedir. Tüketiciler üzerindeki bu güç reklamcılar ve pazarlamacılar için birçok farklı pazarlama iletişimi fırsatını ortaya çıkarmıştır. Bu iletişim seçeneklerinden bir tanesi de ürün yerleştirme uygulamalarıdır. Dolayısıyla sinema filmlerinde ürün yerleştirmenin pazarlama iletişimi içerisinde yer alan alternatif bir iletişim ortamı olduğu söylenebilir.Bu tez çalışmasında pazarlama iletişimi kavramı ve pazarlama iletişimi seçeneklerinden bir tanesi olan ürün yerleştirme kavramı, ürün yerleştirmenin sinema filmlerinde yerleştirilmesi ve ürün yerleştirmenin hatırlatıcı etkisi konularında bilgiler verilmiştir. Bu bilgiler çerçevesinde üniversite öğrencileri üzerine bir deneysel çalışma yapılmıştır. Farklı film türlerindeki ürün yerleştirme hatırlanırlığını belirlemek amacıyla yapılan bu çalışmada film türleri arasında hatırlanırlık açısından faklılıklar olduğu ve çalışma kapsamında gösterilen film türlerinden bilim kurgu türünde hatırlanırlığın yüksek olduğu belirlenmiştir. As of the date of being shown of the movies, it has been known that factors such as the movie stories, actors, sountracks and the place where the movie stories were taken place had a great impact on the audience. This power on consumers has come up with the opportunity of several different marketing communication for advertisers and marketers. One of these communication options is the application of the product placement. So, it may be said that product placement in cinema movies is an alternative communication medium taken the place in marketing communication.Information about the remind effect of product placement and product placement in movies, the concept of product placement which is one of the marketing communication options, marketing communication and concept of communication is given in this thesis. In the context of this information, an experimental study was carried on university students. With the aim of the remind of various product placements in different movie genres, in this study, it was found out that there was distinction among movie genres as regards the recollectivity, and it was determined that, of movies genres shown in the cinema, science fiction movies had high recollectivity on audience.
Collections