Okul öncesi eğitimde uygulanan aile katılım çalışmalarının 5 - 6 yaş grubu çocukların dil becerilerinin gelişimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, okul öncesi eğitimde uygulanan aile katılım çalışmalarının 5-6 yaş grubuçocukların dil becerilerinin gelişimine etkisini araştırmayı amaçlamıştır. Araştırmada ailekatılım etkinliklerinin uygulandığı deney grubu ile aile katılım etkinliklerinin uygulanmadığıkontrol grubu arasında, çocukların dil beceri düzeylerinde anlamlı bir farklılık olup olmadığıbelirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmada, ön-test ve son-test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır.Araştırma, Sabancı İlköğretim Okulu anasınıfında öğrenim gören 40 (kırk) öğrenci ve deneygrubundaki 20 (yirmi) öğrencinin ailesi üzerinde yapılmıştır. Öğrenciler grup eşleştirmetekniğiyle deney ve kontrol grubu olarak belirlenmişlerdir.Araştırmada verilerin elde edilmesinde dil beceri gözlem formu, sistematik gözlemformu ve aile katılımı değerlendirme formları kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda, öğrencilerin dil beceri gözlem formudeğerlendirmelerinde deney grubu ve kontrol grubunun ön-test ölçümlerinde anlamlı birfarklılık çıkmazken, süreç ve son-testte deney grubunun lehine anlamlı bir farklılık olduğugörülmüştür. Sistematik gözlem sonuçları da deney grubunda bulunan öğrencilerin dil beceridüzeylerinin, yapılan katılım çalışmalarından olumlu etkilediğini göstermiştir. Deneygrubundaki ailelerin katılım çalışmalarına ilişkin değerlendirmelerinin de olumlu olduğugörülmüştür. Sonuç olarak, aile katılımının çocukların dil becerilerinin gelişimine olumlu etkidebulunduğu saptanmıştır.Anahtar kelimeler: Aile Katılımı, Dil Becerileri This study aims to investigate the effects of family involvement in the pre-schooleducation programs on the 5-6 year olds? development of language abilities. In the study,whether children?s language ability levels display significant differences between theexperimental group in which the family involvement program was conducted and the controlgroup where this program was not used.The research consists of pre-test and post-test experimental design. The participants ofthe study are 40 pre-school children at Sabancı Primary School, and parents of 20 children inthe experimental group. The participants were determined by means of group matching as thecontrol and experimental groups.As for the data collection, language ability observation form, systematic observationform and family involvement evaluation form were used.The findings of the study show that there are not significant differences on the pretestscores of both control and experimental groups in the language ability observation formevaluation, there appear significant differences in favor of the experimental group during theprocess and in the post-test. The results of the systematic observation also manifest that thelanguage ability levels of the children in the experimental group have been positively affectedby the involvement program. The evaluation of the parents in the experimental group about theinvolvement program appears to be positive. Consequently, the results show that the familyinvolvement program has a positive effect on the children?s development of language abilitiesKey words: Family involvement, Language abilities.
Collections