Türk sanatındaki figür ve motiflerin grafik tasarıma uyarlanması
dc.contributor.advisor | Berkli, Yunus | |
dc.contributor.author | İçyar, Yunus | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T14:17:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T14:17:00Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53682 | |
dc.description.abstract | Türk Sanatı köklü ve zengin bir geçmişe sahip birçok medeniyet ve kültürlerle etkileşim içerisinde olmuştur. Bulundukları coğrafyada çeşitli izler bırakmışlardır. Türk Sanatı'nda oluşturulan her motif veya figürler çeşitli anlamlar oluşturmak üzere tasarlanmıştır. Bu kapsamda Orta Asya Sanat Üslubu ele alınarak kullanılan motif ve figürlerin kullanım şekli ve anlamları araştırılmış, edinilen bilgiler doğrultusunda yeni bir tasarım ortaya koymak amaçlanmıştır.Türk Sanatı'nı incelemeye Proto-Türk Dönemi'nden ele alınarak günümüze kadar gelinen süreçte oluşan farklılıklar ve XX. Yy Sanatı olarak bilinen Grafik Sanatı'nda geçmişteki bağın hâlâ kopmamış olduğunu, Grafik Sanatı'na nasıl sirayet ettiğini göstermek amacı, çalışmanın ana konusu olmuştur.Tasarlanan logo, amblemlerin, Türk Sanatı'nda kullanılan motif ve figürlerin anlam, şekil bütünlüğüne uygun olmasına özen gösterilmiş, günümüzde bu motifler hala kendilerine önemle kullanıldığı kanısını ortaya koymuştur. | |
dc.description.abstract | Turkish Art has a long-established and rich background. It has been involved in an interaction with many civilizations and cultures and has left various traces in the geography ıt is lococated in. İn Turkish Art,It is thought that every single motive and figüre contains different meanings. Within this scope, In study, the meannings and the usage of motives and figures have been researched by handling the Central Asia Art Style.In our thesis study, It is aimed to prduce a new desingn in the line with the information received. Our thesis has aimed to Show how Turkish Art reflected to Graphic Art that is known as the Art of 20th century, by examining Turkish Art as from Protı-Turk Period to now.It is paid strict attention that designed logo and amblems should be in accordance with content and from integrity of motives and figures used in Turkish Art. At the present time, It is observed that these motives have maintained their im portance and in this sense they will bee able to be used in many fields. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Türk sanatındaki figür ve motiflerin grafik tasarıma uyarlanması | |
dc.title.alternative | Adapting figures and motifs of Turkish art to graphic design | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-20 | |
dc.contributor.department | Temel Sanat Eğitimi Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish art | |
dc.subject.ytm | Graphic arts | |
dc.subject.ytm | Turkish graphic art | |
dc.subject.ytm | Figure | |
dc.subject.ytm | Motifs | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.subject.ytm | Logo | |
dc.subject.ytm | Emblem | |
dc.identifier.yokid | 10057965 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 521885 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |