Çağdaş sanatta düşünceyi üç boyutlu malzemeyle ifade etme
dc.contributor.advisor | Kavukcu, Mehmed | |
dc.contributor.author | Kaya, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T14:16:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T14:16:57Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53679 | |
dc.description.abstract | Sanatın ilerlemesi, gelişmesi ancak sınırların ötesinde yeni bir boyut kazanır ve yaşamımız içerisinde gerçek olan nesnelerle buluşmamıza olanak sağlar. Bundan dolayı, bu çalışmada modern sanattan çağdaş sanata kadar olan süreçte sanat kavramının niteliği, özü, biçimi, etkilendiği sosyo-kültürel-siyasi faktörler nedeniyle değişimi ve bunların etkisiyle değişen malzeme; sanat akımları ve sanat eğilimleri içerisinde incelenip örneklerle açıklanmıştır. İçerik bakımından sanatın yapılandırılmasında sanatçıların estetik veya sanatsal dile yönelmekten kaçınıp sanat yapıtının farklı bağlamlar içerisine yerleştirilmesi, kimlik arayışı, sanat objesinin değişimi, üç boyutlu malzemenin ifade araçı olarak kullanılması üzerinde durulmuştur. Özellikle endüstriyel ve teknolojik gelişmeler sanatın seyrini değiştirmiştir. Kübizm'den Pop Art'a kadar olan sanat akımlarında bu gelişmeler açıkça görülmektedir. Sonuç olarak bu tez de; 20. yüzyılın başlarında değişime başlayan sanatın malzemesinin, sanat yapıtı-sanatçı-izleyici arasındaki ilişkinin nasıl değiştiği sorgulanmış, sanatın pratik ve düşünsel açıdan sanat algısındaki değişiklikleri gösterilmiştir. Bu bakımdan akımlar ve sanatçıların yapmış olduğu çalışmalar üzerinden sanat varlığının değişimine dikkat çekilmiştir. Key Worlds: Malzeme, İzleyici-yapıt ilişkisi, Modern Sanat, Çağdaş Sanat | |
dc.description.abstract | The advancement and development of art will only gain a new dimension beyond borders and allow us to meet real objects in our lives. Therefore, in this study, the nature, essence, form, and socio-cultural-political factors of the concept of art in the process as modern as modern art of sanat, art trends and artistic trends. In terms of content, it is emphasized that artists are avoided from aesthetic or artistic language, art works are placed in different contexts, searching for identity, change of art object, use of three dimensional material as an expression medium. Especially industrial and technological developments have changed the course of art. These developments are evident in the art movements from Cubism to Pop Art. As a result, this dissertation; At the beginning of the 20th century, it was questioned how the relationship between artistic material, audience-art work and artist changed, and the changes in the perception of the art from the practical and intellectual aspects of the art have been shown. In this respect, attention has been paid to the change of artistic existence through the works of arts and the currents. Key Worlds: Material, Audience-work relationship, Modern Art, Contemporary Art | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çağdaş sanatta düşünceyi üç boyutlu malzemeyle ifade etme | |
dc.title.alternative | Expressing though in contemporary art with three dimensional materials | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-20 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Modern art movements | |
dc.subject.ytm | Artistic material | |
dc.subject.ytm | Audiences | |
dc.subject.ytm | Artistic works | |
dc.subject.ytm | Modern art | |
dc.subject.ytm | Three dimensional materials | |
dc.identifier.yokid | 10101698 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 522005 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |