Cézanne ile başlayan süreç ve espas algısı
dc.contributor.advisor | Kavukcu, Mehmed | |
dc.contributor.author | Akpinar, Alpaslan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T14:16:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T14:16:53Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-02-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53675 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın temelini, Sanatsal olarak Yapı, Mekân ve Boşluk-Espas arasındaki sorgulamalar oluşturmaktadır.Espasın gelişimi, tarihsel süreci, sanata etkileri ve çalışmaların espas sorgulamalarının yapılması, eserlerin bu bağlamda incelenmesine bölümler halinde yer verilmiştir.Araştırmanın ilk bölümünde; Espas'ın genel bir tanıtımı yapılıp, tarihsel süreci ve geçmişle günümüz arasındaki yapısal espas ilişkisi incelenmiştir.İkinci bölümde; Cézanne ile başlayan sürecin Espas algısı üzerine etkileri ve espasın gelişimi üzerine, sanat ve sanatçılar bağlamında sanatın geometrik altyapılar üzerine gelişim göstermesi ve sanat düşüncesinde yeni arayışlara yer verilmiştir.Üçüncü bölümde II. Dünya Savaşı sonrası espas anlayışı, üç boyutlu nesnenin mekân ile kurgulanması ve sanat düşüncesini yalınlaştırma ve hareketin sanat eserinde kullanılması ve bunların espas üzerine etkileri araştırılmıştır. Dördüncü bölümde; 1980 sonrası mekânın sanat eserindeki yeri, mekân içinde ve ya dışında oluşturulmuş sanat yapıtının mekân ile etkileşimi ve espas sorgulamaları örnek çalışmalar ile anlatılmıştır. Beşinci ve son bölümde; Genel değerlendirme yapılıp, sonuç olarak elde edilen bulgulara değinilmiştir. | |
dc.description.abstract | Interrogations between Structure, Place and Space-Espace constitute the basis of the thesis. The development of Espace, its historical process, its effects on arts and making special interrogations of the works are given in the chapters in order to examine the works in this context.In the first chapter, a general introduction to Espace was made and the relationship between the historical process and the structural space between the past and present is examined. The second chapter focuses on the process that started with Cézanne, the development of the effects on Espace perception and the development of the space, the development of art on geometric substructures in the context of arts and artists, and the search for new ideas in art.In the third chapter, the concept of space understanding after the World War II, the three-dimensional object with space, the simplification of artistic thought and the use of art in the movement of art, and their effects on space were investigated. In the fourth chapter; The place of the post-1980 space in the art work, the interaction with the space of the art work created inside or outside the space, and the space questions are explained with sample works.In the fifth and last chapter; general evaluation was made and the findings were explained. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Cézanne ile başlayan süreç ve espas algısı | |
dc.title.alternative | Process started with Cézanne and space perception | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-12 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Modern painting | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Space | |
dc.subject.ytm | Space | |
dc.subject.ytm | Void | |
dc.subject.ytm | Abstract painting | |
dc.identifier.yokid | 10203518 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 524126 | |
dc.description.pages | 139 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |