Drama tekniklerinin ilköğretim 4 ve 5. sınıflarda kullanımı (Dede Korkut hikâyeleri örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısma, ?lköğretim 4 ve 5. sınıflarda drama tekniklerinin kullanımınıincelemeyi, edebî ürünlerimizden Dede Korkut Hikâyelerinin drama teknikleridoğrultusunda kullanımını amaçlamıstır. Bu amaçla, çalısmada Erzurum merkezilköğretim okullarında 4 ve 5. sınıf öğretmenlerine yönelik yapılan anket çalısmasıverilerine dayalı olarak ilköğretimde drama tekniklerinin kullanımı incelenmistir.Yapılan çalısmada, Dede Korkut Hikâyeleri drama tekniklerinde kullanılarak,öneri etkinlik plan örnekleri hazırlanmıstır. Bu plan örnekleri, Erzurum merkezilköğretim okullarından dokuz ilköğretim okulunda uygulanmıs ve sınıflarda dramatekniklerinin kullanımı incelenmistir.?lköğretim 4 ve 5. sınıflarda drama tekniklerinin kullanımında, Dede KorkutHikâyelerinden kolaylıkla yararlanıldığı ve istenilen kazanımların drama teknikleriylegerçeklestiği ortaya konulmustur. In this work (study), in the 4 and 5. classes of primary education to study of using thedramas tecnials, literary crops Dede Korkut Stories use of the drama in line with thetecniques. For his aim, in the study, in the Erzurum center primary schools, intended for theteachers of 4 and 5. classes meked survery, data as a based using on the primary dramastecnicals are analyzed.In the study, Dede Korkut Stories used in the dramas tecnicals, suggestion the eventplan samples has been prepared. This plan samples, in the Erzurum center primary schools inthe nine primary schools implement and in the class analyzed using the drama tecnicals.In the 4 ve 5. classes of prmary schools in the used dramas tecnicals, from the DedeKorkut Stories easily use and desired acquisitions with dramas tecnicals turned out to trueproduced.
Collections