Postminimalist heykel
dc.contributor.advisor | Yağmur, Önder | |
dc.contributor.author | Arslan, İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T14:16:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T14:16:41Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53663 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, üç boyutlu bir sanat disiplini olan Heykel'in, tarihi gelişimi ışığında; 20.yy başlarından günümüze kadar yaşadığı evrim, minimal tabanda irdelenmiş; modern minimalizm ve postmodern minimalizm etkileriyle heykelde yaşanan gelişim, değişim süreci ele alınarak incelenmiştir.Araştırma 3 bölümden oluşmuş ve birinci bölümde, sonraki bölümlerde anlatılanların netleşmesi ve kolay anlaşılması için zemin hazırlanmış olup; Postmodernizmin doğuşu ve heykel sanatındaki yansımaları ele alınmış; ayrıca, çalışmanın temelini oluşturan Minimal sanatın ne olduğu, tarihi gelişimi ve heykel sanatına etkileri incelenmiştir.İkinci bölümde; sürekli bir devinim içerisinde olan heykel sanatını ve 20.yy ikinci yarısıyla birlikte zirveye tırmanan Postmodern sanatın; minimalizmi nasıl etkilediği, neler katıp, neleri yok saydığı gibi karşılaştırmalar yapılmış; Postminimal teriminin ne olduğu, postminimal anlayışın heykele nasıl yansıdığı incelenmiştir. Yine aynı bölümde postminimal anlayışta eserler üretmiş sanatçıların çalışmaları ve sanat anlayışları incelenmiş, günümüz postminimal heykelinin temel dinamiklerine ulaşılmaya çalışılmıştır. Son bölümde ise konuya dair kişisel yaklaşımım, çalışmalarımla ele alınmıştır. | |
dc.description.abstract | In this research, the evolution of the sculpture, which is a three-dimensional art discipline, lived from the early 20th century to the present day in the light of historical development, the interaction between modern minimalism and postmodern minimalism, sculptural development, change and the process of life are examined.The research is made up of 3 chapters and in the first chapters the ground for clarification and easy understanding of what is described in the following chapters is prepared; The emergence of postmodernism and the reflections in the art of sculpture were discussed; In addition, what is the basis of the work of Minimal art, historical development and the effects on sculpture art have been examined.In the second chapter; The art of sculpture, which is in a continuous movement, and the postmodern art that climbs to the summit with the second half of the 20th century, have been made comparisons as how to affect minimalism and whats were add or ignore, and have been examined what is the Postminimal term and how the postminimal concept reflects the sculpture. In the same chapter, the works of the artists who produced works in postminimal understanding and the insights of arts were examined and tried to reach the basic dynamics of today's postmimal sculpture.In the last part, my personal approach to the subject has been discussed with my studies. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Postminimalist heykel | |
dc.title.alternative | Postminimalist sculpture | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-29 | |
dc.contributor.department | Heykel Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Sculpture art | |
dc.subject.ytm | Postminimalism | |
dc.subject.ytm | Sculpture | |
dc.identifier.yokid | 10190388 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 523009 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |