Girişimcilikte fırsat tanımlamayı etkileyen bireysel faktörler: Beşeri ve sosyal sermaye perspektifi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, beşeri ve sosyal sermaye perspektiflerini birlikte ele alarak, girişimcinin fırsat tanımlamasına katkıda bulunan başlıca bireysel faktörleri belirlemektir. Bu bağlamda bilgi birikimi, sosyal sermaye ve girişimsel öz yetkinlik algısı gibi faktörlerin girişimsel uyanıklık üzerindeki etkisi incelenmektedir. Girişimcinin, içinde bulunduğu çevrenin girişimciliğe ne ölçüde elverişli olduğuna ilişkin düşüncesini yansıtan `çevresel elverişlilik' değişkeninin de söz konusu faktörlerin etkisini güçlendiren bir rol oynayıp oynamadığı araştırılmaktadır.Bu çalışmada Gaziantep Sanayi Odası'na kayıtlı 246 firma sahibinden (girişimciden) anket tekniği ile veri toplanmış ve bu veriler hiyerarşik regresyon analizine tabi tutulmuştur. Girişimciliğe özgü beşeri sermayenin bir göstergesi olan bilgi birikiminin girişimsel uyanıklığı olumlu yönde etkilediği gözlenmiştir. Ayrıca ilişkisel sosyal sermaye ve girişimsel öz yetkinliğin de girişimsel uyanıklığı olumlu yönde etkileyen kritik faktörler olduğu anlaşılmıştır. Beklenenin aksine, girişimcinin çevreyi elverişli bulma düzeyi azaldıkça, girişimsel uyanıklığın bilgi toplama alt boyutu ile ilişkisel sosyal sermaye ve piyasa hakkındaki bilgi birikimi gibi bireysel faktörler arasındaki ilişkinin güçlendiği görülmüştür. Öte yandan beklentilere uygun şekilde, çevresel elverişlilik algısı arttıkça, girişimsel öz yetkinlik ile bilgi toplama düzeyi arasındaki ilişkinin güçlendiği gözlenmiştir. The aim of this study is to determine the leading individual factors that contribute to opportunity recognition, taking together the human capital and social capital perspectives. In this context, the effects of factors such as prior knowledge, social capital and entrepreneurial self-efficacy on entrepreneurial alertness are investigated. Also, it is examined whether `environmental munificence? variable, which reflects the opinion of the entrepreneur about the extent of the munificence of environment, plays a role of exaggerating the effects of aforementioned factors.In this study, the data were gathered by survey technique from 246 business owners (entrepreneurs) who are registered to Gaziantep Chamber of Industry and data were analyzed with hierarchical regression analysis. It was observed that prior knowledge, which was an indicator of entrepreneurship-specific human capital, had a positive impact on entrepreneurial alertness. Moreover, it was realized that relational social capital and entrepreneurial self-efficacy were critical factors having significant positive effects on entrepreneurial alertness. Contrary to expectations, the less the entrepreneur perceived the environment as munificent, the stronger the relationships between information accumulation sub-factor of entrepreneurial alertness and individual factors, such as relational social capital and market knowledge. On the other hand, in accordance with expectations, it was found that the greater the perception of environmental munificence, the stronger the relationship between entrepreneurial self-efficacy and information accumulation.
Collections