Resim sanatında Ben–Day noktaları
dc.contributor.advisor | Erdem, Serhat | |
dc.contributor.author | İlgaz, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T14:16:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T14:16:31Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-02-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53652 | |
dc.description.abstract | Bu tezin amacı, noktalama tekniğinin resim sanatında yeni bir teknik, anlam oluşturma aracı olan bir yere sahip olduğu ve bu tekniğin matbaadan sonraki sanatçıların yeni resim yapma anlayışı olarak ortaya çıkmasındaki katkısı olduğunu ortaya koymaktır.Bu amaçla çalışmada Resim sanatını icra eden pek çok sanatçının çalışmalarında kullanmış oldukları noktaların temelinin Benjamin Henry Day'e ait noktalarına dayandığını, noktaların meydana çıkış serüveni, hangi teknik alanlarda ne amaçla kullanıldıkları ve bu noktaları kullanan sanatçıları bularak çalışmalarını incelemek üzere hazırlanmış bir çalışmadır. Araştırmanın birinci bölümünde teknik alanlardaki noktaların (Piksel, Gren (nokta), Nois) kullanma amaçları üzerine araştırma yapılmıştır. Daha sonra ikinci bölümde noktalarının çıkış yeri anlatılmıştır. Üçüncü bölümde keşif eden ve bu noktaları resim sanatında kullanan sanatçılar araştırılarak resimleri üzerine incelmede bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this thesis is to show that the dots technique is a new technique in painting art as a means of creating meaning, and that this technique contributes to the emergence of a new painting conception among artists after printing.For this purpose, it is a study designed to examine the basis of many of the painting artists who have used dots in their works based on the dots invented by Benjamin Henry Day, the adventure of the dots, which technical areas in which they use them for and the works of artists using these dots. In the first part of the study, research were conducted on the purposes of using technical dots (Pixel, Gren (dot), Nois). Then in the second part, the origin place of dots are explained. In the third chapter, the artists who explored and used these dots in the art of painting were investigated and their paintings were examined. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Resim sanatında Ben–Day noktaları | |
dc.title.alternative | Ben–Day dots in painting art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-05 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Pixels | |
dc.subject.ytm | Dots technique | |
dc.identifier.yokid | 10196072 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 523798 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |