Sanatta kadın ve 1960 sonrası feminist yaklaşımlar
dc.contributor.advisor | Haşıloğlu, Mehmet Ferruh | |
dc.contributor.author | Ökmen, Ayça Burcu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T14:16:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T14:16:17Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53639 | |
dc.description.abstract | Sanatın tarih içindeki kısa bir özeti verilerek, egemen sanat içerisinde kadının yeri ve önemi sorgulanmaya çalışılmıştır. Sanat insanlığın en eski üretim biçimlerinden birisidir. Genel olarak toplumun olgulara bakışını estetik bir yöntemle sunumunu yapar. Dolayısıyla sanatın yaşama ve yaşamın olgularına bakışında birey olarak kadının konumu da ilgi çekici olmuştur. Bu nedenle çalışmamızın odak noktasında sanat ve kadın sorunu olmuştur. Ayrıca çalışma, sanatsal gelişim içerisinde kadına hangi anlamlar yüklendiğiyle ilgili olmuştur. Konu genel itibariyle hem sanatsal hem de felsefi problemleri içermektedir. Öncelikle sanatın klasik dönemine ait araştırma yapılmıştır. Ardından modern sanatın ortaya çıkışıyla yaşanan büyük değişimler içerisinde kadın temasına yüklenen anlamlar klasik sanat anlayışıyla karşılaştırılmıştır. | |
dc.description.abstract | Some examples in the history of art have been tried to question the place and the importance of woman in art. Art is one of the earliest forms of production of mankind. Generally, present the view of the society in an aesthetic way. Therefore, the point of view of art in terms of life and events in life has been the attraction of woman as an individual. For this reason, art and women's issues have become the focus of our work. Furthermore, the study has been concerned with the implications of artistic development on women. It is in general for both artistic and philosophical problems. First of all, research on the classical period of the art has been done. Then, with the emergence of modern art, the significance of women's contact in the great bazaar that was experienced was compared with the understanding of classical art. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Sanatta kadın ve 1960 sonrası feminist yaklaşımlar | |
dc.title.alternative | Women i̇n art and post-1960 femi̇ni̇st approaches | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-26 | |
dc.contributor.department | Heykel Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10132746 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 578948 | |
dc.description.pages | 154 | |
dc.publisher.discipline | Heykel Sanat Dalı |