2005 ?Türk Edebiyatı?, ?Dil ve Anlatım? programları ile ders kitaplarının yapılandırmacılık yaklaşımına uygunluğunun değerlendirilmesi (beykoz örneklemi)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma; 2005 Türk Edebiyatı, Dil ve Anlatım dersi öğretim programları ile ders kitaplarının yapılandırmacılık yaklaşımına uygun olup olmadığını, İstanbul İli Beykoz İlçesi ölçeğinde değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.Araştırma ile ilgili anket soruları hazırlanmadan önce literatür taraması yapılmış ve konuyla ilgili kuramsal temeller oluşturulmuştur. Hazırlanan anket formları Beykoz İlçesindeki ortaöğretim kurumlarında çalışan Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerinin hepsine uygulanmıştır. Örnekleme yöntemi olarak ?Tamsayım? yöntemi kullanılmıştır. Anket uygulaması sonucunda elde edilen veriler elektronik ortama aktarılarak çeşitli test istatistikleri ile analiz edilmiştir. Bu analiz sonuçlarından çıkan bulgular, yorumlanmış ve sonuçlandırılmıştır.Araştırma yedi bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; giriş ve amaçlar, ikinci bölümde; araştırmanın kuramsal temelleri, üçüncü bölümde ise yapılandırmacılık yaklaşımı hakkında genel bilgilere yer verilmiştir. Araştırmanın dördüncü bölümünde; 2005 ?Türk Edebiyatı? ile ?Dil ve Anlatım? Programları üzerinde durulmuş, beşinci bölümde araştırmanın materyal ve metotları verilmiştir. Araştırmanın altıncı bölümünde; bulgular ve yorumlarına yer verilmiş, yedinci ve son bölümde ise; araştırmanın sonuç ve önerileri yer almıştır.Araştırmanın sonucunda; öğretim programlarının yapılandırmacılığa uygunluğu hususunun öğretmenler tarafından yeterince anlaşılamadığı sonucuna varıldığından konu hakkında hizmetiçi eğitimlerin daha fazla yapılmasının gerekliliği vurgulanmıştır.Anahtar Sözcükler:Öğretim Programı, Yapılandırmacılık, Türk Edebiyatı, Dil ve Anlatım, Ders Kitapları, Ortaöğretim Kurumları This study was made in order to evaluate whether 2005 Turkish Literature, Language and Comprehension Educational Programs and course books are compatible with constructivist approach.The study was carried out in Beykoz district of İstanbul. Before the items in the questionnaire prepared, related literature was reviewed and theoretical basis on the subject was formed. Resulting questionnaire forms were applied to all Turkish Language and Literature teachers in secondary schools in Beykoz. As sampling method, ?full-enumeration? was used. The data collected as the result of the questionnaire was transferred into digital form and analyzed with different statistical tests. Finally, the findings obtained through these analysis results were commented.The analysis consists of seven sections. First section introduces the subject and describes the objectives of the work, second and third sections describe the theoretical background, and the constructivist approach, respectively. The fourth section discusses the ?2005 Turkish literature? and ?language and comprehension?, and fifth section describes empirical methodology. Sixth section discusses the empirical results and finally the last section discusses the implications that one can get from this study and concludes.As the result of the research, in service training will be necessary because we had the conviction that teachers have not understood well the subject of compatibility of educational programmers with constructivist approach.Key Words:Educational Programs, Constructivism, Turkish Literature, Language and Comprehension, Course Books, Secondary Education
Collections