İlköğretim 6. sınıf Türkçe dersinde drama yönteminin temel dil becerilerinin kazanımına etkisi (Sevgi teması örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma, Türkçe dersi temel dil becerilerinin öğretiminde drama yönteminin başarı ve kalıcılık üzerindeki etkisinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla çalışmada, drama yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu arasında temel dil becerileri (okuma, dinleme/izleme, konuşma, yazma) ve dil bilgisindeki başarı ve hatırda tutma düzeyleri (kalıcılık) açısından anlamlı bir farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Buna ek olarak araştırmada, deney grubundaki öğrencilerin drama yöntemine yönelik tutumları belirlenmiş ve karne notu değişkenine göre değerlendirilmiştir.Araştırmada deneysel modellerden ?ön test ? son test kontrol gruplu? desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Erzurum ili merkezinde bulunan bir ilköğretim okulundan seçilen 63 6. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Çalışma grubundaki öğrenciler karne notu ve ön test başarıları açısından eşitlenerek deney ve kontrol gruplarına ayrılmıştır. Uygulama ilköğretim 6. sınıf Türkçe dersi `Sevgi' teması kazanımları ile sınırlandırılmıştır. Drama etkinlikleri `Sevgi' teması kazanımları dikkate alınarak hazırlanmıştır. Araştırmada verilerin toplanmasında 6. sınıf Türkçe ders kitabındaki ?Sevgi? teması kazanımları ve Türkçe Dersi Öğretim Programı dikkate alınarak çoktan seçmeli testler, gözlem formları, serbest yazma çalışması değerlendirme formu ve tutum ölçeği kullanılmıştır. Uygulamadan elde edilen verilerin analizinde frekans, t testi, Anova istatistik teknikleri kullanılmış; ölçme araçlarının geliştirilmesinde geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmıştır.Araştırma sonucunda drama yönteminin uygulandığı deney grubunun temel dil becerileri (okuma, dinleme/izleme, konuşma, yazma) ve dil bilgisi ön test, son test ve kalıcılık testi başarı ortalamalarının geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubundan daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca bulgulardan hareketle deney grubundaki öğrencilerin drama yöntemini beğendikleri, öğrenme şekli olarak benimsedikleri, bunun göstergesi olarak yönteme yönelik yüksek oranda tutuma sahip oldukları ve tutumlarının başarı seviyelerine göre farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Bulgulardan hareketle drama yönteminin Türkçe dersi temel dil becerilerinin öğretiminde geleneksel öğretime göre başarı ve hatırda tutma üzerinde daha etkili olduğu ve farklı başarı düzeyindeki öğrenciler tarafından beğenildiği (olumlu tutuma sahip olunduğu) sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Türkçe Öğretimi, Okuma, Dinleme, Konuşma, Yazma, Dil Bilgisi, Drama Yöntemi. The study was carried out in order to evaluate the effect of drama method in learning Turkish course basic language skills on success and memorability. The main purpose of the study is the observation whether there was a significant difference between experiment group on which drama method was applied and control group on which traditional teaching method was applied in the sense of basic language skills (reading, listening/watching, speaking, writing) and success in grammar and the level of memorizing (memorability). Apart from this, attitude of students towards drama method was also detected in the study and it was evaluated according to the variable of school report mark.In the study, ?pretest ? posttest control group? design among experimental models is used. The experiment of the study group is composed of 63 6th grade students of a primary school in Erzurum central province. Students in the study group were separated into experiment group and control groups after they were equalized in the sense of report mark and pretest success. The application was limited with primary school 6th grade Turkish course `Love? theme achievement. Drama activities were prepared taking the achievements of `Love? theme. In collecting data; multiple-choice tests, observation forms, free writing study evaluation form and attitude scale are used in the study considering the achievements of ?Love? theme in the Turkish course book of 6th grade and Turkish Course Teaching Program. In the analysis of the data; frequency, t test, Anova statistics techniques are used; in the development of measurement tools, validity and reliability analyses were applied.As a result of the study it was detected that; basic language skills (reading, listening/watching, speaking, writing) and average of grammar, pretest, posttest and permanence test success of experiment group in which the drama method was applied was higher than the control group on which traditional teaching method was applied. Moreover, it was detected that behaviors of students in the experiment group during course was more positive than the behaviors of students in control group. İt was also resulted that students in the experiment group liked drama method, adopted it as a learning style and as an indicator of this had high attitude towards the method. Considering the findings it was resulted that drama method is effective on success and memorizing in teaching basic language skills in Turkish course compared to traditional teaching, and is favored by students in different success levels (had positive attitude).Keywords: Teaching Turkish, Reading, Listening, Speaking, Writing, Grammar, Drama Method.
Collections