Müzik öğretmenliği lisans programındaki ?bireysel ses eğitimi? dersine yönelik performans ölçeği geliştirme çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Eğitim Fakülteleri Müzik Öğretmenliği Lisans Programındaki ?Bireysel Ses Eğitimi? dersi ölçmelerinde kullanılacak bir Performans Ölçeği geliştirmek amacıyla, betimsel araştırma yöntemlerinden ?Tarama? ve ilişkisel araştırmalardan ?Korelasyonel? araştırma modelleri kullanılarak ele alınmıştır. Ölçeğin hazırlanmasında, ilgili lisans programındaki ?Bireysel Ses Eğitimi? dersinin içerikleri analiz edilmiş, ses eğitimi dersini açıklayan diğer mesleki müzik eğitimi veren yüksek öğrenim kurumlarının ders içerikleri analiz edilmiş, bu içeriklerden dersin çıktılarına işaret eden hedefler, davranışa çevrilerek ölçek maddeleri oluşturulmuştur. Hazırlanan ölçeğin geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık çalışmaları için yapılan ön ve son uygulama puanlarının değerlendirilmesinde istatistiki yöntemler kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirlik çalışması ile ilgili korelasyon istatistiği sonucu güvenirlik katsayısı; .89 bulunmuştur. Geçerlik çalışmalarında da ölçeğin madde geçerlikleri, yüksek ilişkili çıkmış ve maddelerin anlamlı ölçmeler yaptığı sonucuna varılmış, ölçüte dayalı geçerlik sonuçlarında da ön uygulamalarda .85 ve son uygulamalar arasında da .91 gibi yüksek ilişkili sonuçlara varılmıştır. Ölçeğin kullanışlılık ve uygulanabilirlik çalışmaları kapsamında yapılan istatistiki işlemlerde de iki farklı uygulama arasında .79 oranında yüksek ilişki tespit edilmiştir ve ölçme aracının geçerli, güvenilir ve uygulanabilir sonuçlar verdiği sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Ses Eğitimi, Ölçme- Değerlendirme, Performans Testi This study was carried out to develop a Performance Scale to be used in ?Individual Sound Education? courses which exist in undergraduate curricula of the departments of teaching of music in faculties of education through the use of one of the descriptive research methods called ?Scanning? and one of the relational research methods called ?Correlational?. In the development of the scale, course contents of the ?Individual Sound Education? courses as found in the related undergraduate programs were analysed; course contents of other higher education institutions which give professional music education were analysed and by means of these contents, scale items were formed by the transformation of objectives that point to outcomes of the course into conducts. Statistical methods were used in the evaluation of pre-test and post-test results for the validity, reliability and practicability of the scale developed. Reliability coefficient of the scale was found to be .89 in the related correlational statistics. In the validity analyses, validity of the items of the scale was found to be highly related and it was realised that the items made meaningful measures. In the criteria-based validity results, such highly related scores as .85 (in pre-test) and .91 (in post-test) were obtained. In the statistical processes within the usability and practicability of the scale, a high rate of relationship of .79 between the two different applications was detected and it was concluded that scale produced practicable results.Key Words: Vocal Education, assessment and evaluation, performance test
Collections