Osmanlı minyatüründe manzara
dc.contributor.advisor | Kındığılı, Muhammet Lütfü | |
dc.contributor.author | Gündoğdu, Harun | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T14:15:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T14:15:38Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53602 | |
dc.description.abstract | İnsanoğlu, varoluşundan bu yana bulunduğu her ortamda iletişim ihtiyacını çeşitli şekillerde gidermeyi başarmıştır. Zaman içerisinde kendisine farklı iletişim becerileri geliştiren insan, ilk olarak görsel iletişim becerilerini kullanarak, petroglifler vasıtasıyla duygu ve düşüncelerini yansıtma olanağı bulmuştur. Doğayla iç içe ve mücadelelerle varlığını sürdürmeyi başaran insanoğlu, elde etmiş olduğu hayatta kalma becerilerini kendinden sonraki kuşaklara görsel iletişim becerileriyle aktarmayı başarmış ve süreç içerisinde de bu becerisini geliştirmiştir. Kaya yüzeyi, mağara duvarları, yapraklar ve deri üzerine çizilen resimler; sosyal alanlarında değişip gelişmesiyle birlikte mimari yapıların duvarlarına ve el yazması eserlerin sayfaları arasına taşınmıştır. Tarihin canlı tanıkları olan bu minyatürlü el yazması eserler, üretildiği günden bugüne kadar birçok bilgi taşımışlardır. Elde edilen bu bilgiler ışığında Türklerin, Ön Türklerden başlayıp tarih sahnesine çıkışından Osmanlı Devletinin son dönemine kadar, Türk sanatçıların doğayı nasıl algıladıkları ve eserlerinde nasıl sentezledikleri ile ilgili bilgilere ulaşılmıştır. Bu kapsamda manzara resminin gelişim sürecine, tarihin hangi dönemlerinde ve kimler tarafından nasıl şekillendirilip hangi amaçlar için kullanıldığına değinilmiştir. | |
dc.description.abstract | Since humans existed, they have been succeeded in having the communication need met in many ways everywhere they have been. They, who have increased different communication skills in time, by using visual communication skills firstly, have had the opportunity to reflect their emotions and opinions via petroglyphs. Humans, who have succeeded in continuing their existence in struggle and touch with nature, have achieved to transmit the survival skills they have obtained to the next generations by using visual communication skills and improved this skill within the process. The paintings on the faces of rocks, the walls of caves, leaves and leathers have moved to the walls of architectural structures and the pages of handwritten manuscripts along with the changes and development in social fields. These handwritten manuscripts with miniatures, which are living witnesses to history, have conveyed a lot of information since they were produced. In the light of information obtained through the study, the information about how Turkish artists have perceived the nature and how they have synthesised it in their works since Turks came to existence (starting with Proto-Turks) until the last period of Ottoman Empire has been reached. Within this scope, in this thesis, the development process of landscape painting, how and by whom and in which periods in history it has been shaped and used for what purpose have been mentioned. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | El Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Crafts | en_US |
dc.title | Osmanlı minyatüründe manzara | |
dc.title.alternative | Lanscape i̇n Ottoman miniature | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-15 | |
dc.contributor.department | Sanat Kuramı ve Eleştiri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Minyature | |
dc.identifier.yokid | 10073980 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 544403 | |
dc.description.pages | 160 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |