Show simple item record

dc.contributor.advisorŞengül, Cengiz
dc.contributor.authorAydin Erdem, Derya
dc.date.accessioned2021-04-26T19:30:14Z
dc.date.available2021-04-26T19:30:14Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/535993
dc.description.abstractBu araştırmada, Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri ile ?diğer lise?lerden mezun olan öğrencilerin bireysel ses eğitimi dersindeki müzikal beceri farklılıklarının karşılaştırılması yapılmıştır. Araştırmada, durum tespitine yönelik kontrolsüz son-test modeli esas alınarak hedef davranışlar belirlenip değerlendirmeleri yapılmış, toplanan verilerin çözüm ve yorumunda deneysel araştırma yönteminden yararlanılmıştır.Araştırmada, evren olarak Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören öğrencilerden; Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı birinci sınıf öğrencilerinden sekiz Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi mezunu ile sekiz ?diğer lise? mezunu öğrenci örneklem olarak incelenmiştir.Araştırmada, öğrencilerin eserleri doğru seslendirme davranışları alt problemler doğrultusunda incelenmiş, elde edilen bulgular doğrultusunda çözüm önerileri getirilmiştir.Bu çalışmanın sonucunda Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri mezunu öğrencilerin ?diğer lise?lerden mezun olan öğrencilere göre daha başarılı oldukları gözlenmiş, ancak; anlamlı bir farkın olmadığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri, Bireysel Ses Eğitimi Dersi.
dc.description.abstractIn this research, the comparison between ?the students who graduated from Anatolian Fine Arts and Sport High Schools and the ones who graduated from ?high schools? with respect to musical skills differences in individual voice training lesson in the Department of Musical Training.? In the study, target behaviors have been assessed by means of uncontrolled final-test model and the collected data have been analyzed and interpreted through empirical methods.The total field under survey has been students from Education Faculty Fine Arts Training Department Musical Education Department. The subject population consisted of eight freshman students who graduated from Anatolian Fine Arts High Schools and eight freshman students graduated from ?high schools? in Atatürk University Kazım Karabekir Education Faculty Fine Arts Training Branch Musical Education Department.In the study, students? behaviors of correct vocalization of musical pieces with regards to sub-problems and possible solutions have been put forward in the light of the data collected.In conclusion of this study, the graduates of Anatolian Fine Arts and Sport High Schools have been observed to be more successful than those of the ones who graduated from ?high schools? although statistically significant difference has not been found.Key Words: Music Education, Anatolian Fine Arts High Schools, Individual Voice Training Lesson.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleMüzik öğretmenliği ana bilim dalında öğrenim gören anadolu güzel sanatlar ve spor liseleri ile diğer lise mezunu öğrencilerin bireysel ses eğitimi dersindeki müzikal beceri farklılıklarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison between the students who graduated from anatolian fine arts and sport high schools and the ones who graduated from high schools with respect to musical skills differences in individual voice training lesson in the department of musical training
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVoice training
dc.subject.ytmMusic lesson
dc.subject.ytmAnatolian high school of fine arts
dc.subject.ytmHigh schools of fine arts and sports
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.identifier.yokid379955
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263809
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineMüzik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess