Antik Çağ mozaiklerinde at betimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Antikçağ yaşantısında ve inançlarında önemli bir yere sahip olan at, ikonografik olarak birçok sanat dalında her zaman yer bulmuştur. Antik çağ söylencelerinde soyluların, kahramanların yoldaşı olan atlara, heykeltıraşlık eserlerinde ve seramik resimlerinde olduğu gibi mozaikler üzerinde de yer verilmiştir. Dönem sanatının stili açısından incelendiğinde mozaikler üzerinde resmedilen figürlerin diğer sanat dallarındaki örneklerle aynı gelişimi yansıttıkları görülür. Atlar, hem tek başlarına hem de mitolojik sahneler, av sahneleri, yarış sahneleri ve savaş sahneleri gibi konulu anlatımlar içerisinde tasvir edilmişlerdir. Çalışmamızda, at figürü işlendiği kompozisyona göre ele alınarak ikonografik açıdan değerlendirilmeye çalışılmıştır. The horse occupied an important position in the life and the belief of ancient time so that it was portrayed iconograhicly in several branches of the art. The horse was faithful friend of the nobles and heroes in the legends of archaic age; consequently, they have special places in sculptures, paintings of pottery and mosaic board. When analyzed in the aspect of art styles of that period in detail, it is observed that the horse figures on the mosaic boards reflected the similar improvement of the horse figures illustrated in the other branches of art. In the mosaics, the horse was represented as both single and such as mythological, hunting, race and battle compositions thematic descriptions. In this essay, the iconograhy of the horse figuration will be investigated depending on compositions.
Collections