Ahmet Mithat Efendi`nin eserlerinde eğitim ve çağdaş eğitim yaklaşımları arasında bir karşılaştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlk romancılarımızdan biri olan Ahmet Mithat Efendi, eğitimci kişiliğiyle de tanınan bir yazardır. Onunla ilgili pek çok çalışma yapılmış olmasına rağmen doğrudan doğruya eğitimle ilgili eserlerine dayanan bir çalışma ortaya konmamıştır. ?Ahmet Mithat Efendi'nin Eserlerinde Eğitim ve Çağdaş Eğitim Yaklaşımları Arasında Bir Karşılaştırma? adlı bu çalışma, belirtilen boşluğu doldurmak amacıyla yapılmıştır.Çalışma iki ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Ahmet Mithat'ın eğitimle ilgili görüşleri Çocuk Eğitimi, Dil Eğitimi, Düşünce Eğitimi, Okulda Eğitim, Eğitimde Şiddet, Gençlerin Eğitimi, Konuşma ve Yazma Eğitimi, Kadın Eğitimi, Erkek Eğitimi, Aile Eğitimi, Sağlık Eğitimi ve Toplum Eğitimi başlıkları altında gruplandırılarak incelenmiş, ikinci bölümde ise yazarın görüşleri ile günümüz eğitim anlayışı arasında özet bir karşılaştırma yapılmıştır. Ulaşılan sonuç, Ahmet Mithat Efendi'nin eğitim konusunda son derece ileri görüşlü olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte çağdaş eğitim yaklaşımlarına uymayan birkaç husus da tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Ahmet Mithat Efendi, eğitim, çağdaş eğitim yaklaşımları Ahmet Mithat Efendi, one of our first novelists, is also recognized by his educator personality. Although many studies have been done about him, a study about directly related to education based on his work has not revealed. This study, ?Education on Ahmet Mithat Efendi?s Works an Comparison With Modern Educational Approaches? was done to fill the gap, mentioned.This study consists of two main parts. In the first part Ahmet Mithat's educational ideas were examined and grouped under the headings; Child Education, Language Education, Opinion Education, Education in School, Violence in Education, Youth Education, Speaking and Writing Studies, Women's Education, Men`s Education, Family Education, Health Education and Community Education. In the second part a summary comparison was done between the author's ideas and understanding of contemporary education. The result, achieved, shows that Ahmet Mithat Efendi is a very forward-looking person in education. However, several issues were identified that did not meet modern educational approach.Key Words: Ahmet Mithat Efendi, education, modern educational approaches
Collections