Ebe ve hemşire adaylarının Türk dili dersindeki yazılı anlatım becerileri üzerine bir değerlendirme (Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi örneklemi)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ebe ve hemşire adaylarının yazılı anlatım becerileri bakımından hazırbulunuşluk düzeylerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır.Çalışma grubunu Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik ve Hemşirelik bölümlerine devam eden 1. sınıf öğrencilerinden toplam 140 kişi oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesinin kullanıldığı bu araştırmada, öğrenciler tarafından oluşturulan çalışma yapraklarından veriler elde edilmiştir.Çalışma beş bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde, araştırmanın amacı, konusu ve yöntemiyle ilgili bilgilere; ikinci bölümde mesleki eğitimde ana dili eğitiminin öğretimi ve önemi ile ilgili bilgilere yer verilmiştir. Üçüncü bölümde, ses bilgisi düzeyinde yapılan yanlışlıklara; dördüncü bölümde, cümle bilgisi düzeyinde yapılan yanlışlıklara; beşinci bölümde ise imlâ ve noktalama düzeyinde yapılan yanlışlıklara yer verilmiştir. Sonuç ve öneriler bölümünde ise elde edilen sonuçlara ve bu sonuçlar doğrultusunda, karşılaşılan sorunlarla ilgili değerlendirme ve çözümlemelere yer verilmiştir.Anahtar Kelimler: Yazılı Anlatım, Yazım Kuralları, Anlatım Bozuklukları This research was conducted to determine the readiness level of midwife and nurse candidates in terms of written narration abilities.The study group consisted of a total of 140 students who are at their first year at Atatürk University Faculty of Health Sciences Department of Midwifery and Nursing. In this research where the document analysis, which is one of the qualitative research methods, was used, the data was gathered from the papers the students wrote. The study consists of five chapters : In the first chapter, information about the aim, subject and method of the research; in the second one the information about the training of education in mother tongue and its importance in occupational education have been mentioned. In the third chapter, the errors made in phonetics level; in the fourth, the errors made in sentence knowledge; in the fifth the errors made in punctuation and spelling level have been mentioned. In the result and suggestion chapter the results gathered and in accordance with these results evaluation and analysis about the problems encountered have been mentioned.Key Words: Written narration, Spelling Rules, Written Expression Ambiguity
Collections