dc.contributor.advisor | Sümbüllü, Hasan Tahsin | |
dc.contributor.author | Yanar Çelenk, Asli Eda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T14:15:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T14:15:12Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53575 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Genel Müzik Eğitimi alan öğrencilerin okul, okul idaresi, müzik, müzik dersi ve müzik öğretmeni kavramlarına ilişkin görüşlerini metaforlar aracılığıyla analiz etmek, öğrencilerin bu kavramlar ile ilgili algılarını belirlemek ve metaforlar vasıtasıyla özellikle müzik eğitimine farklı ve etkili bir yön vermek amacını taşımaktadır.Araştırma, nitel destekli olup, nicel verilere bağlı betimsel araştırma yöntemi ile yürütülmüştür. Betimsel araştırma yöntemlerinden Olgubilim yöntemi kullanılarak veriler bir metafor formu ile toplanmış ve içerik analizi ile analiz edilerek sayısal verilere dönüşüm sağlanmış ve SPSS paket programı ile istatistiksel analizler yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, ulaşılabilen ve geri dönüş sağlanan Erzurum ili Narman Anadolu Lisesi, Mareşal Fevzi Çakmak Ortaokulu, Hüseyin Avni Ulaş Anadolu Lisesi ve 19 Mayıs Ortaokulu'ndan 583 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada, Okul kavramına ait 581 öğrenci, okul idaresi kavramına ait 570 öğrenci, müzik kavramına ait 570 öğrenci, müzik dersi kavramına ait 564 öğrenci ve müzik öğretmeni kavramına ait 563 öğrenci geçerli metafor üretmiştir. `Okul` kavramı ile ilgili 438 öğrenci 69 adet olumlu ve 143 öğrenci 37 adet olumsuz olmak üzere toplam 106 adet, `Okul İdaresi` kavramı ile ilgili 363 öğrenci 71 adet olumlu ve 207 öğrenci 83 adet olumsuz olmak üzere toplam 154 adet, `Müzik` kavramı ile ilgili 566 öğrenci 132 adet olumlu ve 4 öğrenci 4 adet olumsuz olmak üzere toplam 136 adet, `Müzik Dersi` kavramı ile ilgili 501 öğrenci 162 adet olumlu ve 63 öğrenci 28 adet olumsuz olmak üzere toplam 190 adet ve `Müzik Öğretmeni` kavramı ile ilgili 540 öğrenci 124 adet olumlu ve 23 öğrenci 14 adet olumsuz olmak üzere toplam 138 adet metafor üretilmiştir. Üretilen metaforlar doğrultusunda öğrencilerin okulu sevdiği, eğitici ve eve benzer bir ortam olarak algıladığı, okul idaresini sevmediği ve sıkıntı veren bir unsur olarak algıladığı, müzik, müzik dersi ve müzik öğretmenini sevdiği ve bu kavramları hayatlarının vazgeçilmez bir parçası olarak algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca okul, okul idaresi, müzik, müzik dersi ve müzik öğretmeni kavramlarına yönelik üretilen metaforların demografik değişkenlere göre farklılaştığı belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to analyze the opinions of students receiving General Music Education on school, school administration, music, and music lesson and music teacher concepts through metaphors, to determine students' perceptions about these concepts and especially to give a different and effective direction to music education.The research was qualitatively study and was carried out with the descriptive research method based on quantitative data. The data was collected using a metaphor form by using the Phenomenology method, which was one of the descriptive research methods, and it was transformed into numerical data by analyzing the content analysis and statistical analyzes were made with the SPSS package program.The study group of the study consists of 583 students from Erzurum Narman Anatolian High School, Marshal Fevzi Cakmak Secondary School, Hüseyin Avni Ulas Anatolian High School and 19 Mayıs Secondary School, which can be reached and returned. In the research, 581 students belonging to the concept of school, 570 students belonging to the concept of school administration, 570 students belonging to the concept of music, 564 students belonging to the concept of music lesson and 563 students belonging to the concept of music teacher produced valid metaphor. Regarding the concept of the `School`, a total of 106 metaphors, 69 positive metaphors were produced by 438 students and 37 negative metaphors by 143 students. Regarding the concept of `School Management`, a total of 154 metaphors, 71 positive metaphors were produced by 363 students and 83 negative metaphors by 207 students. Regarding the concept of `music`, a total of 136 metaphors, 132 positive metaphors were produced by 566 students and 4 negative metaphors by 4 students. Regarding the concept of `music lesson`, a total of 190 metaphors, 162 positive metaphors were produced by 501 students and 28 negative metaphors by 63 students. Regarding the concept of `music teacher`, a total of 138 metaphors, 124 positive metaphors were produced by 540 students and 14 negative metaphors by 23 students. In line with the metaphors produced, it has been concluded that the students like the school, perceive it as an educational and home-like environment, they do not like school administration and perceive it as a distressing factor, they like music, music lesson and music teacher and perceive these concepts as an indispensable part of their lives. It was also determined that the metaphors produced for the concepts of school, school administration, music, music lesson and music teacher differ according to demographic variables. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Genel müzik eğitimi alan öğrencilerin belirli kavramlara yönelik algılarının metaforik analizi | |
dc.title.alternative | The metaphorical analysis of perceptions of students receiving general music education towards certain concepts | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Conceptual metaphor theory | |
dc.identifier.yokid | 10242434 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 607552 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | Müzikoloji Bilim Dalı | |