Çağdaş sanatla değişen kadın temsili ve olumsuz kadın imajına eleştirel yorumlar
dc.contributor.advisor | Kavukcu, Evren | |
dc.contributor.author | Özyonar Çirak, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T14:14:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T14:14:49Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53552 | |
dc.description.abstract | Sanat, toplumun değer ve gelişimlerinden hep etkilenmiştir. Sanatçı kendini bulunduğu dönemin ve kültürün etkileriyle şekillendirmiş, çalışmalarında da bu etkileri yansıtmıştır. Feminist teorinin ortaya çıkması, tüm sosyal- kültürel normların yenilenmesine ve sanatta da büyük değişimlere neden olmuştur. Tüm hareketlerde olduğu gibi feminist harekette de farklı yönelimler olmuş, bu farklılıklarla feminist teorinin daha da kuvvetlenmesini sağlamıştır. Feminist teorideki çeşitlilik, feminist sanatla paralel doğrultuda ilerleyerek devam etmiştir. Bu ilerlemeler doğrultusunda kadının sanattaki konumu değişmiş, bugün ise Postmodernizmin etkisiyle daha da geniş bir çerçeveden bakılmaya başlanmıştır. Öyle ki kadına yönelik sınırlı söylemler genişletilerek bugün; toplumsal cinsiyet ve cinsiyet, kimliksizleştirme, kültürel kimlik, popüler kültür, tüketim toplumu gibi daha geniş başlıklar altında tartışılmaktadır. Günümüz sanat üretimine, geçmişten bugüne kadar olan tüm kadın sanatçılar ışık tutmaktadır. Bu bağlamda özellikle dönem sınırlılığı yapmadan, olumsuz kadın tutum ve davranışlarını eleştiren kadın sanatçılardan örnekler incelenmiştir. Ortak payda olan, kadına yönelik olumsuz tutum ve davranışların eleştirel olarak sanat pratiklerine nasıl yansıdığı araştırılması hedeflenerek, bu doğrultuda özgün çalışmalarla katkıda bulunmak amaçlanmıştır. | |
dc.description.abstract | Art has always been influenced by the value and development of society. The artist has embodied herself with the effects of her time and culture. Then, s/he reflected these effects through her works. The occurrence of feminist theory has led to the renewal of all social-cultural norms and great changes in art.As in all movements, there have been different tendencies in the feminist movement and they have further developed feminist theory.The multiplicity in feminist theory have continued in parallel with feminist-art. In accordance with these advances, the position of the woman in art has changed and nowadays, with the effect of Postmodernism, it is started to be looked at from a wider frame. The limited discourse on women is expanded; gender, identity, cultural identity, popular culture, consumer society, etc. All the women artists from past to present have lighted the way of contemporary art production. In this context, especially the examples of women artists who criticized negative attitudes and behaviors were examined in this thesis. It is aimed to investigate how negative attitudes and behaviors towards women are reflected in art practices in a common denominator, and to contribute original studies in this direction. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çağdaş sanatla değişen kadın temsili ve olumsuz kadın imajına eleştirel yorumlar | |
dc.title.alternative | Women's changing image by contemporary art and critical interpretations on negative image of women | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-19 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10240402 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 578083 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |