Muhasebe öğretim programının öğretim elemanı ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi: Meslek yüksekokullarında bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı muhasebe öğretim programını program öğelerine dayalı olarak öğretim elemanı ve öğrencilerin görüşleri bağlamında değerlendirmektir. Muhasebe öğretim programı değerlendirilirken program geliştirmeye esas teşkil edebilecek alt yapı dikkate alınmış, bu alt yapı ile muhasebe öğretim programı ilişkilendirilmiş ve olabildiğince geniş bir değerlendirme yapılmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda muhasebe öğretimi ile ilgili girdiler, tüm öğretme öğrenme süreçleri ve çıktılar bir arada ele alınmıştır. Bu noktadan hareketle, çalışmanın kapsamı programın tüm unsurlarını içermektedir.Araştırmada kullanılan yöntem, nicel araştırma yöntemidir. Araştırmada öğretim elemanları ve öğrencilere yönelik MPD-A ve MPD-B ölçekleri geliştirilmiş ve güvenirlik analizleri yapılarak uygulanmıştır. Uygulama sonrası elde edilen veriler tanımlayıcı istatistik olarak ortaya konulmuş, değişkenler üzerinde bağımsız örneklem ?t testi? ve tek yönlü varyans analizi? (one-way ANOVA ) yapılmıştır. Veri analizleri sonrasında, gerekli değerlendirmeler yapılmıştır. Bu değerlendirmeler doğrultusunda; muhasebe öğretim programının program öğeleri, endüstriyel staj uygulamaları gibi birçok konuda yetersiz olduğu görülmektedir. Bu değerlendirmelerden hareketle ilgililere gerekli önerilerde bulunulmuştur. The study aims at evaluating the accounting curriculum on the basis of programme elements within the context of instructors and students?views. The basis for programme development was taken into account in evaluating the accounting curriculum and the accounting curriculum was linked with the basis and an evaluation as much comprehensive as possible was carried out. Input regarding the accounting curriculum, all learning and teaching processes and output were studied together. In this respect, the scope of the study includes all the elements of the programme.The method employed in the study is quantitative research method. MPD-A and MPD-B scales were developed for the instructors and students and applied after reliability analysis was made. Data obtained from the application was evaluated as descriptive statistics and independent sample t test and one-way ANOVA were carried out on the variables. Necessary evaluations were carried out after the data analysis. In parallel with the evaluations, it is clear that the programme elements of the accounting curriculum are inadequate in many respects, including the industrial internship applications. Those concerned were made necessary recommendations on the issue in accordance with the evaluations.
Collections