Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelenk, Koray
dc.contributor.authorLilioğlu, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-03T14:14:39Z
dc.date.available2020-12-03T14:14:39Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53542
dc.description.abstractBu araştırma, Türkiye'de Mesleki Müzik Eğitimi veren kurumlardan Güzel Sanatlar Fakülteleri, Konservatuvar ve Eğitim Fakülteleri Müzik Bölümleri müfredatında var olan müzik teorisi ve işitmeye yönelik derslere karşı öğrencilerin geliştirmiş oldukları tutumları ve özyeterlik algılarını belirlemek, doğrudan ve dolaylı olarak bir durum tespiti yapmak ve konu ile ilgili ileride yapılacak olan çalışmalara ışık tutabilmek amacını taşımaktadır.Araştırma, nitel destekli olup, nicel verilere bağlı betimsel araştırma yöntemlerinden tarama (survey) modeli ile yürütülmüştür. Veriler, öğrencilerin müzik teorisi ve işitmeye yönelik tutum ve özyeterlik algılarını ölçebilmek için araştırmacı tarafından geliştirilen tutum ve özyeterlik algısı ölçekleri ile toplanmış ve SPSS paket programı ile istatistiksel analizler yapılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, ulaşılabilen ve geri dönüş sağlanan Erzurum Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Bölümü, K. K. Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü ve Konservatuvar Müzik Bölümü'nden 168 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada, öğrencilerin müzik teorisi ve işitmeye yönelik derslere karşı tutumlarının ve özyeterlik algılarının genelde olumlu yönde olduğu, bu olumlu tutum ve özyeterlik algısına rağmen, olumsuz tutum ve özyeterlik algısı sergileyen öğrencilerin de azımsanamayacak kadar olduğu ve müzik teorisi ve işitmeye yönelik derslere karşı genel tutum ve özyeterlik algısı düzeyinin ise orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca demografik değişkenlerden yaş, sınıf düzeyi, mezun olunan lise ve çalgı değişkenine göre tutumların farklılık göstermediği, ancak cinsiyet ve fakülte değişkenine göre tutumların farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada ayrıca cinsiyet, yaş, mezun olunan lise, fakülte ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre özyeterlik algılarının farklılaştığı, ancak çalgı değişkenine göre özyeterlik algılarının farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Tutum ve özyeterlik algılarının ise birbiri ile ilişkili olduğu ve bir duruma karşı geliştirilen tutumların özyeterlik algısını da etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine students' attitudes and self-efficacy perceptions towards music theory and hearing lessons in the curriculum of Vocational Music education institutions, Faculty of Fine Arts, Conservatory and Faculty of Education Music Departments in Turkey, and to make a direct and indirect due diligence and to shed light on future studies on the subject.The research was qualitatively supported and was carried out with the survey model, which is one of the descriptive research methods based on quantitative data. The data were collected with the attitude and self-efficacy perception scales developed by the researcher to measure students' attitudes and self-efficacy perceptions towards music theory and hearing, and statistical analyzes were done with the SPSS package program.The study group of the research consists of 168 students from Erzurum Atatürk University Faculty of Fine Arts, Department of Music Sciences, K. K. Faculty of Education, Department of Music Education and Conservatory Music Department.In the research, it was determined that students' attitudes and self-efficacy perceptions towards music theory and hearing lessons were generally positive. Despite this positive attitude and self-efficacy perception, it has been determined that there are many students who show negative attitude and self-efficacy perception, and the general attitude and self-efficacy perception level towards music theory and hearing lessons is medium. In addition, it was concluded that attitudes did not differ according to age, class level, high school and instrument variables graduated, but attitudes differ according to gender and faculty variable. In the study, it was also determined that self-efficacy perceptions differed according to gender, age, graduated high school, faculty and class level variables, but self-efficacy perceptions did not differ according to the instrument variable. It is concluded that attitudes and self-efficacy perceptions are related to each other and attitudes developed against a situation also affect the self-efficacy perception.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleMesleki müzik eğitimi kurumlarında verilen müzik teorisi ve işitme ile ilgili derslere yönelik tutum ve özyeterlik algılarının belli değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeAn analysis on attitudes and self-efficacy perceptions in terms of certain variables for the courses about music theory and hearing in vocational music education institutions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-06
dc.contributor.departmentMüzik Bilimleri Anasanat Dalı
dc.subject.ytmComparative music
dc.identifier.yokid10241359
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid607551
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineMüzikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess