1950 sonrası Türkiye`de figüratif heykel sanatı
dc.contributor.advisor | Ayduslu, Nevin | |
dc.contributor.author | Ordu, Hanifi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T14:14:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T14:14:32Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53535 | |
dc.description.abstract | Tarih boyunca, heykel sanatı, insanların duygu, düşünce ve dini inançlarının aracısı olmuştur. Figüratif heykelin doğuşu ise büyüsel amaçlıdır. İlk zamanlardan bu güne kadar figüratif heykel birçok aşamalarla yol kat etmiştir. Ülkemizde ise Figüratif heykel 1950 sonrası bireysel yorumların ön plana çıkması ile dönüm noktası konumundadır. Cumhuriyetle birlikte sanatçılar yurtdışına gönderilmişlerdir. Çoğu sanatçı batı sanat anlayışıyla donanmış halde dönüş yapar. Figür kavramından yola çıkılarak geleneksel malzeme olan mermer ve metalle heykeller üretilmeye çalışmışlardır. Bu sanatçılar figüratif heykelin öncüleri olarak gelecek kuşaklara kapı aralamışladır. Heykel sanatında kullanılan malzemelerin belirli bir form oluşturma mantıkları vardır. Bu mantık form oluşturma olanaklarının sınırlarını da belirler. Bu durum figüratif heykel için de geçerlidir. 1950 sonrası Türkiye'de figüratif heykel sanatının incelendiği bu çalışmaya, bu sebeple kullanılan malzeme ve yöntemler de dâhil edilmiştir. Dönemin önde gelen sanatçıları ile birlikte günümüz sanatçılarının eserleri de incelenmiştir. | |
dc.description.abstract | Throughout history ; art of sculpture has been an instrument of people's emotions , thoughts and religious beliefs. The birth of figurative sculpture is based on magical-purposes. From the earlier stages up until now figurative sculpture has come a long way. In our country though , figurative sculpture has been at a turning point by individualistic-interpretations' after 1950s being risen to the forefront. Artists were sent abroad via Republic. Many of those artists come back, equipped with a sense of western art. On the basis of 'Figure' notion , these artists have tried to produce sculptures with metal and marble ; that which are traditional materials. These artists have carved the path for future generations by being pioneers of figurative sculpture art. The materials that are used in sculpture art have a sense of forming. This logic also determines the limits of forming capabilities. This situation applies to figurative sculpture as well. Therefore , the materials that have been used and the methods that have been employed are also included to this study where figurative sculpture art after 1950s has been examined. Along with artworks of the leading artists of their own era , today's artists' artworks have also been examined in this study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 1950 sonrası Türkiye`de figüratif heykel sanatı | |
dc.title.alternative | After 1950s figurative sculpture art in Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-22 | |
dc.contributor.department | Heykel Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10278713 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 580876 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |