Show simple item record

dc.contributor.advisorÇeber, Tansel
dc.contributor.authorKömürcü, Mahiye
dc.date.accessioned2020-12-03T14:14:24Z
dc.date.available2020-12-03T14:14:24Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53528
dc.description.abstractÇalışma kapsamında uygulamalara kaynaklık eden doğa formları var olan biçiminden, soyutlama yöntemleriyle başka bir noktaya taşınmaktadır. Soyutlama anlayışı doğadaki formları olduğu gibi değil, yorumlama getirerek aktarmaktadır. Ama çalışma kapsamında yapılan sanat çalışmaları gerçeklikten de izler taşımaktadır.20. yüzyıl başında doğaya yönelen sanatçılar, doğayı soyutlama ve kendilerince yorumlamaya başlamaktadırlar. Gelişen bilim, teknoloji ve endüstri toplumsal yaşamı da etkisi altına almakta ve farklılaşmasına yol açmaktadır. Bu yeni gelişmeler sanatı etkilediği gibi sanatçıları da yeni arayışlara yönelmesine neden olmaktadır. Heykel çalışmalarında, artık olduğu gibi doğal olanı, kimi zamanda malzemeyi olduğu gibi ya da doğadaki formlarıyla soyutlama yoluna gidilmiştir. Sanatçılar izlenimlerini heykele aktarırken, doğada etkilendikleri formları dokuları veya doğa ile arasındaki ilişkiyi heykele yansıtmıştır.Kişisel eserler oluşturulurken bu düşünce göz önünde tutulmuştur. Doğadan ilham alınan konularda, objeler form olarak incelenmiş ve soyutlanarak ya da var olan dokusuyla organik formuyla ele alınmıştır. Bu geçiş sürecinde esas alınan doğa formlarındaki organik ve inorganik formların birlikte kullanılmasıdır. Bunun sonucunda elde edilen çalışma hem sanatçının kendinden kattığı hem de malzemeden faydalandığı söylenilebilir. Yeni şekiller oluşturulurken bazen sanatçıya malzemenin de katkısı olduğu ve yönlendirme sağladığı görülmektedir. Bu da farklı şekillendirme metotlarını ortaya çıkarmaktadır.Anahtar Kelimeler: Heykel, Organik ve İnorganik Form, Soyutlama
dc.description.abstractWithin the scope of the study, the nature jerseys that are the source of the applications are moved from their existing form to another point by abstraction methods. The understanding of abstraction conveys the jerseys in nature not as they are but by bringing interpretation. But the art works carried out within the scope of the study also bear traces from reality.At the beginning of the 20th century, artists began to abstract and interpret nature. Developing science, technology and industry also affect social life and lead to differentiation. These new developments not only affect art but also lead artists to new searches. In the sculpture works, the way of abstraction has been started, as it is now, the natural, sometimes the material as it is or by using its forms in nature. While the artists conveyed their impressions to the sculpture, they reflected the forms, textures or the relationship with nature to the sculpture.This thought was taken into consideration while creating personal works. On subjects inspired by nature, objects were examined as forms and handled either by abstracting or existing form with organic form. In this transition process, the organic and inorganic forms in nature forms are used together. As a result of this work, it can be said that both the artist added himself and he benefited from the material. While creating new shapes, it is seen that the material also contributes to the artist and provides guidance. This results in different shaping methods.Keywords: Sculpture, Organic and Inorganic Form, Abstractionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleGünümüz heykel sanatında organik ve inorganik formların birlikte kullanılması
dc.title.alternativeCombined use of organic and inorganic forms in contemporary sculpture art
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-06
dc.contributor.departmentHeykel Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10238621
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid607548
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess