İmam Gazalî ve İmam Rabbanî`nin Rü`yetullaha bakışı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kelâm ilminin temel problemlerinden birisi de Allah'ın ahirette görülebilmesi/rü'yetullah meselesidir. Bu problem İslâm kelâm ekolleri-özellikle Mutezile ile Ehl-i sünnet-tarafından yoğun bir şekilde tartışılmıştır. Allah'ın ahirette görülebileceğini Maturidî ve Eş'arî kelâm ekollerinin dışında kalan diğer kelâm ekolleri anlayışları gereği kabul etmemişlerdir. Ehl-i sünnet kelâmcılarının dışında Allah'ın görülebileceğini kabul edenler Allah'ın bir yerde ve yönde olduğuna inanan Kerramiyye, Mücessime ve Müşebbihedir.Rü'yetullah meselesinde Gazâlî gibi İmam Rabbânî de Ehl-i sünnetin görüşünü benimsemiş ve savunmuşlardır. Her ikisi de rü'yetin dünyada mânevî kalp gözüyle müşahade edileceğini, âhirette ise Allah Teâlâ tarafından güçlendirilecek maddi beden gözleriyle görüleceğini bildirmişlerdir. One of the problems of the theology science is the God?s being seen in the next world. This problem has been discussed widely by Islamic Theology schools especially between the Mu?tazila and Ehli Sunna. God?s being seen on the doomsday hasn?t been accepted by the other theology schools accept for Matûridi and Ashari schools. Accept for those who are not Ehli Sunna theologians and who believe that God can be seen are those who accept that God is in a place in a direction are Karramiyya and Anthropomorphisms.Imam Ghazali Imam Rabbani, such as the issue of ru?yetullah in the opinion of Ahl al-sunna has embraced and defended. The event of God?s being seen in the next world observation through the eyes of the world will be both spiritual heart, the hereafter will be strengthened by the physical body through the eyes of God be see Te?âlâ reported.
Collections