5-12 yaş çocukların resim becerilerinin karşılaştırmalı incelenmesi
dc.contributor.advisor | Alper Akçay, Ayça | |
dc.contributor.author | Eren, Fatma Dilanur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T14:14:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T14:14:09Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-09-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53514 | |
dc.description.abstract | Çocuk resmi iç dünyasının ve psikolojisinin yansımasıdır. Çocuk kendini ifade etmede resmi bir araç olarak kullanabilmektedir.Bu çalışmada, sanatın çocuklar üzerindeki önemi ve etkisi, 5-12 yaş aralığında çocuk resimlerinin incelenmesi, çocuk resimlerinin özellikleri ve açıklamaları ele alınmıştır.Çocukların anlatmak istediklerine ilişkin ipuçlarını yakalamak için, tercih edilecek en uygun yolun, yaptıkları resimleri uygun testlerle (yöntemlerle), değerlendirmek olduğu yaklaşımlara göre söylenebilir. Çocuklar duygu ve düşüncelerini yazılı olarak ifade edemediklerinde, resim yoluyla dışa vurduklarını çözümleyerek onları anlamak mümkün olabilir. Bu çalışmada sosyo-ekonomik çevre, aile eğitim düzeyleri, psikolojik açılardan, özel okuldaki öğrenci ve devlet okulundaki öğrencilerin yaptıkları resimlere yer verilmiştir. | |
dc.description.abstract | Children's painting is the reflection of the child's inner world and psychology. The child can use it as an official tool for self-expression. The aim of this study is to point out the importance and influence of art on children by analyzing the paintings of children from 5 to 12 years and to discuss the characteristics of child painting.it can be said the most appropriate way to understand what children try to tell while painting is to evaluate the paintings they make with appropriate tests (methods).When children cannot express their thoughts and feelings in writing, it may be possible to understand them by analyzing what they express through painting.In this study, considering socio-economic environment, family education levels, psychological aspects, painting of students in private school and students in public school are included. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 5-12 yaş çocukların resim becerilerinin karşılaştırmalı incelenmesi | |
dc.title.alternative | A comparative study on painting skills of children from 5 to 12 years | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-22 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10248398 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 635635 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |